Ska jag gå? Vill inte såra någon..
Vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Jag har varit tillsammans med min sambo i 6 år, de senaste året/åren har jag börjat fundera på vad jag vill med livet. Jag är inte säker på att det är min sambo jag ska dela livet med. Alltså, vi har det så bra man kan tror jag, han tjänar mycket pengar, vi har ett bra boende, han hjälper till mycket hemma och vi bråkar aldrig. (och då menar jag aldrig)
Sex har vi nästan aldrig längre, senaste gången är väl för kanske 4 månader sedan, och då slutförde vi inte. Efter det blev jag ledsen, vet inte varför, det bara kändes så fel att ha sex.
Sambon är dessutom deprimerad...har en jobbig jobb situation och är sällan speciellt glad.
Sambon och jag har pratat om vad jag känner, och givetvis blev han ännu ledsnare...Vill inte att han ska vara ledsen. han älskar mig säger han och det är jag som håller honom uppe när han har det jobbigt...Han vill att vi ska försöka hitta tillbaka till varandra, kanske resa bort eller nåt. Men det känns som om jag inte vill. Han börjar dessutom bli stressad över sin ålder, att han inte har barn ännu, något som jag kan vänta lite med.
Till saken hör att jag nu har börjat träffa/prata med en annan man, han är, som det känns nu, en person som jag absolut skulle kunna tänka mig att dela mitt liv med...Han har ingen brådska säger han, utan kan vänta på mig..Men ändå så vet jag inte, tänk om han är en tillfällig förälskelse bara? Även fast det inte känns så.
Jag vill på ett sätt lämna sambon, men så vet man ju inte, tänk om det var honom som det var meningen att jag skulle dela mitt liv med? och å andra sidan, tänk om jag kastar bort mitt liv om jag stannar? (Jag är 27 och han 36) Känns så jobbigt. Jag vill inte såra min sambo. Tänk om vi skulle bryta upp...tänk om jag ångrar mig? Tänk om vi fortsätter att leva ihop...hur blir det då? Kommer jag att vara lycklig om 5 el 10 år? Eller kommer jag att ångra att jag inte gjorde slut?
Hur sjutton ska man veta vad som är rätt?
Vi bor dessutom i en mycket liten by...allt prat som kommer att bli..känns inte roligt.