• Second

tips på bra resmål i bohuslän

Funderar på vart man kan tänkas åka i sommar på semester. Har kikat lite på bohuslän men vet inte riktigt vad det finns för smultronställen här. Har kikat på fjällbacka och lysekil. Finns det mycket att erbjuda i fjällbacka för en barnfamilj eller är det jätte litet? Vi är fyra personer och jag har tänkt mig att hyra en stuga med toa/dusch eller villavagn med samma. Är det någon som har något bra tips på vart vi kan åka?

• Svar på tråden tips på bra resmål i bohuslän
  • Tant Green

Förra sommaren bodde vi på en bondgård i Jörlanda (vid Stenungsund ungefär). Det var jättemysigt, gick att bada i närheten och vi gjorde dagsutflykter upp längs kusten och när det var dåligt väder var vi inne i Göteborg.

• bohusbebis

Hej, bor mitt i bohuslän och kan varmt rekommendera detta förstås! Om ni gillar att ha folk å aktivitet omkring er kanske Grebbestad och Tanumstrand är nåt för er. Lite lugnare är exvis Hunnebostrand med flera fina restauranger (privat boende är nog enklast att få tag på här) - det är absolut fint i Fjällbacka med, Smögen är tyvärr överreklamerat men kan vara ett utflyktsmål för en dag. Mer man intebör missa är Nordens Ark i Sotenäs (på väg mot smögen) Havets Hus i lysekil, Röe gård på väg mot lysekil - och salta bad överallt förstås. Ha en skön semester å välkommen hit

• bohusbebis

På tanumstrand finns förresten inomhusbad åxå - simhall finns även i Väjern/Kungshamn precis före Smögen. Om ni åker till Fjällbacka läser ni väl Camilla Läckbergs deckare först - så har ni vuxna nåt att klura på.

• Dixie

www.brfcapri.se/

På Capri, utanför Strömstad har vi spenderat många somrar när jag var liten, och vi var tillbka med våra barn i våras och det är väldigt mysigt, precis vid stranden och med pool m.m..

Svar på tråden tips på bra resmål i bohuslän