• Pancakes

Tips klädsel - Temafest USA

Nån som har tips på klädsel?

• Svar på tråden Tips klädsel - Temafest USA
  • vindil

Frihetsgudinnan ;) typ foliekrona och så nåt i handen

• dakeel

Hmm...cowboy, indian, square danceklädsel, amishklädsel, surfarstuk, hawaian klädsel med bastkjol och blomsterkrans till exempel...är väl dem jag kommer på just nu .

Lycka till!

• Pancakes
    vindil skrev 2009-11-27 09:00:53 följande:
    Frihetsgudinnan ;) typ foliekrona och så nåt i handen
    Kul:) Är dock tveksam till hur duktig jag skulle vara på att få till en foliekrona....skulle nog mest se ut som en rymdgubbe eller nåt. Men man kanske kan köpa en sån hatt nånstans. Kanske Buttericks..
  • Pancakes

Bra idéer! Square dance, är det lite countrystuk typ flanellskjorta och sånt?

dakeel skrev 2009-11-27 09:06:42 följande:
    Hmm...cowboy, indian, square danceklädsel, amishklädsel, surfarstuk, hawaian klädsel med bastkjol och blomsterkrans till exempel...är väl dem jag kommer på just nu .Lycka till!
  • dakeel

Japp, det kan man säga. Googla på squaredance och kolla in bildresultaten så ser du hur klädslen ser ut. =)

Buttericks har ju en del och finns ju fler maskeradfirmor som man kan hitta på nätet som kanske har kläder som passar in på temat.

• sockerslav

Säckiga jeans, sweatshirt och jympadojor. Under de åren jag bodde i USA trodde jag att den utstyrseln var nationaldräkt.

Ska gärna stå typ Green Bay Packers på tröjan eller nåt annat NFL-lag.

• Mealla

Det beror val pa vilken delstat/stad du inspireras av. Om du vill kla dig som en newyorker sa kla dig i svarta designerklader, svindyr handvaska & svindyra skor och se till att ha ordentliga diamanter

Om du ar fran Miami beach, skimpy sexy eller shorts & t-shirt tex.

Latina sa stora hoopsorhangen, tajta jeans & hooded top

Universiellt ar att amerikanskor alltid har manikyrerade och fixade naglar & ofta valskott fixat har.

• Annika 78
    Pancakes skrev 2009-11-27 09:11:35 följande:
    Bra idéer! Square dance, är det lite countrystuk typ flanellskjorta och sånt?
    Du tänker på line dance kanske?

Det här är square dance:

Svar på tråden Tips klädsel - Temafest USA