• Anonym

Jag får "smegma" fort

Jag är tjej, så jag vet inte om det heter "smegma" för oss också. Men jag får väldigt fort nån vitt gegga vid dom inre blygdläpparna (tror jag det är iaf). Varför? Det luktar inte särskilt konstigt, bara.. ja, fitta Men det känns otrevligt och äckligt.

• Svar på tråden Jag får "smegma" fort
  • Anonym

Jag får det efter typ en dag.. asså duchar ja på tisdag morgon e de så onsdag morgon.. jättetrist och äckligt...... hade inte det problemet förut!

• Anonym

Kan vara att ni torkat ut för mycket så huden överkompenserar genom att producera mer skyddande fett. Skaffa intimolja och hoppa över tvålen helt.

• Anonym

Det är möjligt... får ju tvätta jätteofta för att vara fräsch! Kanske ska försöka dra ner på det, för att det ska bli bättre? Stå ut med lite sånt ofräscht ett tag för att det ska bli bättre? Jag tvättar mig ju en gång om dagen, men med endast vatten. Ibland har jag babyolja i tvätten, men den kanske ska tas bort?

Anonym skrev 2009-11-27 14:37:58 följande:
    Kan vara att ni torkat ut för mycket så huden överkompenserar genom att producera mer skyddande fett. Skaffa intimolja och hoppa över tvålen helt.
  • Anonym

Jag duschar varannan dag (men tvättar underlivet med vatten emellan) och tvättar då bara med vatten. Smörjer in underlivet med babyolja eller någon återfuktande kräm efteråt, efter rekommendation från gyndoktorn. Har en kortisonsalva utskriven för detta men den börjat ta slut

Spelar det någon roll för er om ni är rakade eller orakade?

• Anonym

Nu skrev jag i fel tråd!!! Skippa det där med kortison dumt att ha två fönster öppna samtidigt.

Men frågan återstår.

Anonym skrev 2009-11-27 14:43:04 följande:
    Jag duschar varannan dag (men tvättar underlivet med vatten emellan) och tvättar då bara med vatten. Smörjer in underlivet med babyolja eller någon återfuktande kräm efteråt, efter rekommendation från gyndoktorn. Har en kortisonsalva utskriven för detta men den börjat ta slut Spelar det någon roll för er om ni är rakade eller orakade?
  • Anonym (anonym)

Hur lyckades ni bli av med smegman sen?

Jag har också drabbats av smegma dagligen sedan någon månad tillbaka. Aldrig haft innan. Blir så äcklad. Lägger sig som vita beläggningar mellan blygdläppar och även på och runt klitoris. När jag tvättar bort blir det som smuligt papper, kan vara svårt att tvätta bort. Efter gynundersökning fick jag reda på att jag var torr. Smörjer sen dess in underlivet med intimolja eller återfuktande intimgel flera gånger om dagen. Då håller det smegman borta. Men smörjer jag bara in en gång är det tillbaka på kvällen. Hur lång tid tar det innan man återställt fukten?

Svar på tråden Jag får "smegma" fort