• Emmylou

Tips på stor lekmatta till bebis?

Vår son är 4 månader & har börjat rulla från rygg till mage. Vi är i behov av en mjuk lekmatta. Jag har kollat på nätet & det finns många som är ca 100 x 150 cm i storlek. Men, jag är ute efter en större, minst 120 x 120 cm.

Vet att IKEA har en matta, LEKA, men den är slut & kommer inte in förrän i början på nästa år.

Har en symaskin men har verkligen tummen mitt i handen, annars hade det varit bäst att sy en egen.

Någon som har andra tips?

• Svar på tråden Tips på stor lekmatta till bebis?
  • Destination Unknown

hej, jag kör med en träningsmatta/yoga matta kanske man kan kalla den också.. en blå 1 cm tjock i ngt gummiliknande material.. varken för mjuk lr för hård! kolla någon sportbutik i din närhet =) om du e intresserad av en sån alltså!

• Trulsa00

Vi köpte ett pussel i skumgummi, finns lite överallt, som maxi, det kan du bygga som en matta i den storlek du vill. Den är ca 2cm tjock och dämpar alla fall, var hel bra att ha när sonen lärde sig sitta och krypa och gå...

• Je85

Jag har en sexkantig lekhage från babyproffsen och än så länge använder jag den utan " staketet". Den tillhörande mattan är en kanon lekmatta! Stor och lagom mjuk! Har tvillingar och dom har gott om plats bägge två!

• Emmylou

Tack för svaren! Tvättade ett stooort gammalt överkast i går som veks i flera lager, toppen tycker sonen

• Spinnelin

Jag har tagit ett tjockt täcke med prickigt påslakan på. Där får även bebiskompisar på besök plats! Bullar upp kanterna så leksakerna stannar kvar =)

Svar på tråden Tips på stor lekmatta till bebis?