• Blivandeungmamma91

Ont i revbenen v.25

Har ont i revebenen är i v26(25+1) vet att man kan få det men har både ont fram och lite bak i ryggen så jag får lite svårt att andas började idag, är det normalt eller är det alldeles för tidigt?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Ont i revbenen v.25
  • jempasan

Hejsan!
    Är oxå i vecka 25 och har haft ont i revebenen läääänge, började nog redan vecka 16.
    Känns liksom som om att diafragman trycks uppåt. Blir värre framåt dagen och för varje mål mat jag får i mig. Är det så för dig oxå?
    Har pratat med min barnmorska om det och hon säger att det tyvärr bara blir värre då trycket blir större.
    Bara att halvligga hemma i soffan efter jobbet tills dagen efter då det börjar igen.
    Ha en skön helg!

• lill linda 82

japp, även revbenen/bröstkorgen ska ju bli större för att allt ska få plats... om du inte upplevt det redan så börjar ju bäbis bli så pass stor att den snart lägger rumpan bakom revbenen o trycker... inte så skönt men det är bara att stå ut tills h*n kommer ut.
    Mina revben står ut som skidbackar efter mina 2 barn o nu med en 3dje liten tjej i magen så gör det ännu ondare i revbenen för hon ligger på motsatt sida än den sidan som mina andra barn redan tryckt ut.

• mee2

min son i den veckan hade sparkat till mina revben, jag hade skit ont i 2 veckor kunde knappt andas, dom e starka dom små

• Blivandeungmamma91

Tack för svaren :)

Jempsasan: Alltså jag vet inte rikigt hur jag ska förklara utan får bara ont och svårt att andas :P

Svar på tråden Ont i revbenen v.25