• Anonym (Gah!)

Könssjukdom eller vad kan det vara? Svullen, kliar och blöder

I några dagar har det kliat i underlivet, runt klitoris och de inre blygdläpparna. Trodde att det var svamp, har haft det tidigare så jag började smörja med pevaryl nästan direkt. Har gjort det i tre dagar till ingen nytta. Nu på kvällen fick jag nog och satte i gång och klia tillbaka på det kliiga. Skulle jag nog inte gjort. Jag är ingen självplågare, skulle aldrig klia tills jag blödde med flit, men nu blöder jag i alla fall...trots ganska modest gnuggande. Är supersvullen i hela underlivet. Tittade mig i en spegel och underlivet ser ut som ett köttätande monster. Ser riktigt illa ut. De inre blygdläpparna är typ tjockare än de yttre och knallröda. Värst är det kring slidöppningen, som typ "buktar ut". Känner dock inte av ngt kli kring anus, yttre eller i slidan.
    Vad kan det vara? En riktigt jävlig svampinfektion eller kan det vara en könssjukdom? Är livrädd för det sistnämnda då jag har varit trogen min partner i flera år.
    Måste ju självklart ringa gyn om det inte går över över helgen. Ska jag säga "Hej, jag gnuggade sönder mitt underliv. Snälla, laga?"
    Ngn som kan säga vad det kan tänkas vara?

• Svar på tråden Könssjukdom eller vad kan det vara? Svullen, kliar och blöder
  • Anonym (jag åxå)

kan tyvärr inte säga vad det är men hade exaktlika dant i början på veckan och min sambo trodde livmodern hade lämnat kroppen :p vill åxå veta vad de kan vara och har haft så förr men aldrig gjort något åt det, har åxå alltid gått över och slutat klia. om de inte gått över eftr helgen och du får svar så skriv gärna ut de här så jag får veta vad de kan vara :)

• Anonym (Gah!)

Absolut! Jag lovar att informera! Är ditt underliv svullet fortfarande eller är det i sitt ursprungliga skick?

• Anonym (samma här!!!)

Jag har samma problem och kan inte förstå vad det är,
    jag har haft mycket svamp tidigare men det här känns inte riktigt likt.
    Har provat med både Pevaryl och canesten utan att det blir bättre!

Jag är gravid i v 22 om du får veta vad det är så SNÄLLA skriv vad det är.
    Blir galen snart.

• Anonym (Gah!)

Skönt att höra att man inte är ensam. Har också haft återkommande svampinfektioner, men inget som liknar detta. Jag får gå till gyn åt oss alla ;).

• Anonym

Jag har haft liknande, min BM sa att om inget receptfritt hjälpte skulle jag gå till henne och få något utskrivet, så gå till gyn och kolla er

• Anonym (samma här!!!)

Ja jag får nog ringa bm nästa vecka, men eftersom jag är gravid så får jag nog ingen dunderkur (om det mot förmodan skulle vara svamp)

• Anonym

jag har samma sak. Jag kliar sönder mig. Blir helt tokig. Värst är det på kvällarna.

Nu vet inte jag om du TS är gravid? Men när man är gravid har jag hört att
    man kan råka ut för detta. Jag smörjer just nu mig med Zinksalv (i brist på annat)
    där nere. Lindrar för tillfället iafall.

• Anonym

Pröva olivolja!! Tvätta underlivet med olivolja, smörj med olivolja.. Har haft problem med svamp i underlivet, men sedan jag "hittade" olivoljan och använt den vid känsliga tidpunkter ssm ägglossning och mens har ja blivit så gott som problemfri..

• Anonym (hemsk klåda)

Jag håller på att bli galen, mitt underliv påminner om det du skrivit.
    Det kliar nå så fruktansvärt och speciellt nattetid. Kan vakna av att jag ligger och särar benen och kliar som om jag vore besatt!!!!

Jag är gravid i v.36 och har haft samma besvär även då jag inte varit gravid så inget jag kopplar till graviditeten direkt.

Hoppas du får svar, så vi andra som undrar kanske får ett bra tips innan vi drar oss iväg till gyn själva

• Anonym

Anonym (hemsk klåda) skrev 2009-11-27 23:15:19 följande:

Jag håller på att bli galen, mitt underliv påminner om det du skrivit. Det kliar nå så fruktansvärt och speciellt nattetid. Kan vakna av att jag ligger och särar benen och kliar som om jag vore besatt!!!!Jag är gravid i v.36 och har haft samma besvär även då jag inte varit gravid så inget jag kopplar till graviditeten direkt. Hoppas du får svar, så vi andra som undrar kanske får ett bra tips innan vi drar oss iväg till gyn själva
    haha, känner igen det där. Jag har enbart haft det under graviditeten dock. Samma när jag väntade mitt första barn. Men i vilket fall som helst. Man blir TOKIG!!!!
    Jag kan få sånna anfall lixom, typ som om jag har rabies. haha
Svar på tråden Könssjukdom eller vad kan det vara? Svullen, kliar och blöder