• MalinOo

När har ni ägglossning??

Hej alla!

Jag har i tre månaders tid gjort en massa ägglossningstester, men kan inte hitta den liksom...

Använder CB digital.

Dricker jag för mycket vatten tro? Har det stor betydelse?
    Dricker ca. 2 l vatten om dagen.

Min menscykel är runt 31 dagar.

Nån som har koll?

Taaaaack!

:)

• Svar på tråden När har ni ägglossning??
  • 2 barnsmamma

man ska ju ta ägglossningstest med morgonurin som jag har förstått det! så gjorde jag & blev gravid på första försöket ÄL-test
    om jag räkna rätt borde du ha ägglossning runt 15-16 dagen från mensens första dag!! lycka till :)

• Kråkfot

Jag läste någonstans att man ska börja testa 10 dagar efter det att mensen slutat eller nått sånt?

• 2 barnsmamma

ja man ska alltid testa nån dag innan äglossning!

• Kråkfot

2 barnsmamma skrev 2009-11-28 00:53:46 följande:

ja man ska alltid testa nån dag innan äglossning!
    just det, jag ville fråga dig en sak om livmodertappen också, ursäkta TS^^
    du snackade något om att den ligger i nån vägg (haha), hur känns den då?
  • MalinOo

2 barnsmamma skrev 2009-11-28 00:37:49 följande:

man ska ju ta ägglossningstest med morgonurin som jag har förstått det! så gjorde jag & blev gravid på första försöket ÄL-testom jag räkna rätt borde du ha ägglossning runt 15-16 dagen från mensens första dag!! lycka till :)
    Vad använde du för ÄL-test då? Och tack för era svar! :)
  • Teskedsmamman

Använd inte morgonurin är mitt tips... och testa runt lunchtid....

Jag har äl pådag 14-15 och har 27-29 dagar i cykeln, så jag skulle tro att du har ägglossning mellan dag 14-18 ungefär.... Min luthealfas pandlar mellan 13-16 dagar...

info.teskedsmamma.se/index.php&view=article&id=47&Itemid=54

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • 2 barnsmamma

jag använde digitalt ägglossningstest kommer inte ihåg vad det var för märke men det var det där som gick på reklam på tv förut. tror det var clearblue!!! lycka till :)

• Ida Halmstad

Hej

jag är i precis samma sits...jag har testat med Ä.L tester sedan jag tog ut min kopparspiral i aug och får inget utslag. jag har testat med alla olika märken. Sist köpte jag Clear blue digital för jag tänkte att de skulle vara super. med dem ska man ju testa på morgonen och inget jäkla utslag där heller.....är så ledsen för detta!!
    har börjat fundera på om det är något som är fel ! Men man borde väl ha Ä.L om man har regelbunden mens? Min cykel är på ca 30 dagar och jag har testat de dagar som jag borde ha Ä.L men inget, har även testat varje jäkla dag från mensens sista dag till nästa men...men inget! Jag håller på att bli helt knäpp!

Jag funderade också på om jag drack för mycket vatten, dricker ganska mucket under en dag....jag vet varken ut eller in !

• Chokladpinglan

när man tar gravtest så kan man ju inte kissat på flera timmar.. är det likadant när man ska ta ägglossningtesten?

• Bebislängtan82

Jag har ägglossning imorgon dvs på dag 14. Känner av lite idag som jag alltid gör. De senaste månaderna har jag fått det på dag 14

Svar på tråden När har ni ägglossning??