• DSP

Betala in natura

Alltså istället för att betala är man välvillig. Jag kan smickra eller skoja att jag vill ha betalt in natura, men har inte fått någon än eller betalat så själv. En kompis med bilverkstad hade rabatt till alla villiga. Har du provat;-?)

• Svar på tråden Betala in natura
  • SilverEmma

Igårkväll betalade jag min sambo i natura för att han gick ner & bredde ett pack mackor & gjorde ett glas oboy till mig. Fast betalade & betalade...det var mer ett "tack för mackorna älskling, jag är pilsk i vilket fall som helst så kom hit med dig!"

Men nej, på riktigt har jag aldrig betalt något i natura...även om det varit väldigt enkelt ibland...

• redneck girl
    SilverEmma skrev 2009-11-28 08:20:23 följande:
    Igårkväll betalade jag min sambo i natura för att han gick ner & bredde ett pack mackor & gjorde ett glas oboy till mig. Fast betalade & betalade...det var mer ett "tack för mackorna älskling, jag är pilsk i vilket fall som helst så kom hit med dig!" Men nej, på riktigt har jag aldrig betalt något i natura...även om det varit väldigt enkelt ibland...
    säger precis som denna talare=)
  • Anonym

Nej men jag känner mej lite kluven. Har en kompis som vill betala en sak till mej som jag inte skulle ha råd med själv på många många år och som jag har längtat efter jättelänge.

Han betalar den till mej bara för att vara snäll och för att vi ska kunna ha kul med den tillsammans men det känns lite ego att bara ta emot. Dessutom vet jag att han är tänd på mej och han är fortfarande oskuld och är ca 25 år. Så det känns ju lite som att jag kanske borde ha sex med honom bara för att vara snäll när han är så snäll mot mej.

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Tjänst mot gentjänst liksom.

• multivitaminjuice

Jag har sex för att jag tycker att det är skönt, inte för att få förmåner. Det ända sättet jag skulle kunna göra det är på det sättet som SilverEmma beskriver ovan.

Men nej jag tror att det skulle skada min självsyn samt mitt sexliv om jag började ha sex av andra orsaker än att jag var kåt, att betala i natura skapar dessutom en maktbalans mellan köpare och säljare som känns lite äcklig. Även om jag ville ha sex med personen och var kåt skulle jag nog ändå vilja göra rätt för mig och betala med pengar, sex kan man ju ha ändå om man nu vill det.

• multivitaminjuice
    Anonym skrev 2009-11-28 16:21:37 följande:
    Nej men jag känner mej lite kluven. Har en kompis som vill betala en sak till mej som jag inte skulle ha råd med själv på många många år och som jag har längtat efter jättelänge. Han betalar den till mej bara för att vara snäll och för att vi ska kunna ha kul med den tillsammans men det känns lite ego att bara ta emot. Dessutom vet jag att han är tänd på mej och han är fortfarande oskuld och är ca 25 år. Så det känns ju lite som att jag kanske borde ha sex med honom bara för att vara snäll när han är så snäll mot mej. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Tjänst mot gentjänst liksom.
    Men vill du ha sex med honom? I så fall skulle man ju kunna göra det, inte som betalning utan som en, tack för att du var snäll och jag vill också, grej.
    Annars tycker jag du ska låta bli, tänk på att ert förhållande kanske blir jobbigt om du har sex med honom som betalning fast du egentligen inte kände för det.
  • Anonym
    multivitaminjuice skrev 2009-11-28 16:32:48 följande:
    Men vill du ha sex med honom? I så fall skulle man ju kunna göra det, inte som betalning utan som en, tack för att du var snäll och jag vill också, grej. Annars tycker jag du ska låta bli, tänk på att ert förhållande kanske blir jobbigt om du har sex med honom som betalning fast du egentligen inte kände för det.
    Jag är inte attraherad av honom men jag tror att jag skulle kunna det ändå, för att vara snäll liksom. Jag tror inte det skulle vara obehagligt dock. Tycker varken han är attraktiv eller oattraktiv. Vi bor jättelångt från varandra och umgås mest på internet så jag tror inte relationen skulle bli så påverkad. Dessutom vet han att jag gillar en annan person och har accepterat det. Han är dock orolig för att aldrig få ha sex med någon (är inte så populär bland tjejer utan alla ser honom som en 'kompis') och det känns ju lite sorgligt.

Funderar på om det kanske blir mer ansträngt om han köper den här grejen till mej och jag inte gör något tillbaka. Jag skulle som känna mej skyldig.
Svar på tråden Betala in natura