• challe 1

sten på förlovningsringen eller vigselringen?

Ni som är gifta eller förlovade har ni någon sten på era ringar? I så fall vilken? Förlovningsringen eller vigselringen eller båda?

• Svar på tråden sten på förlovningsringen eller vigselringen?
  • Hägerbo

har sten på vigselringen en klassisk större med smal ring men ska sätta i mindre stena på förlovningsringen som är bredare en för varje år tänkte jag, då jag inte vågade köpa förlovningring med sten innan jag visste vilken vigselring jag skulle ha

• Kazeer

Jag har stenar på vigselringen.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Mrs Moneybags

I Sverige är det ju tradition att vigselringen är lite "finare" med stenar om man känner för det, i USA är det förlovningsringen som ska ha en stor sten - så stor som han har råd med!

• Chaia

Jag har en större sten på förlovningsringen, en slät vigselring och en helalliansring som morgongåva.

• Trill

I Sverige är ju oftast förlovningsringen utan sten.
    I USA har förlovningsringen en sten, nästan alltid en diamant, medans "the wedding band" är en slät guldring.

Jag är svensk, och min förlovningsring har en safir i sig.

• Burberry

Jag har fem diamanter i förlovningsringen, och åtta i vigselringen, likaså har flera av mina släktingar stenar i båda ringarna. Det finns faktist ingen regel att bara ena ringen ska ha stenar, även om många tror det. 

Min man har faktist en diamant i sin ring också, som ett tips till dig ifall du gillar stenar, det finns många snygga diamantringar åt män också.

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
  • WhiskeyRiver

Är gift med en engelsman och bor i London. Här är traditionen att förlovningsringen är den mer påskostade och vi valde att följa den traditionen.

Min förlovningsring har således en 1-karats diamant medan min vigselring har fyra bra mycket mindre. Min mans ring är helt slät, men i samma material som mina, dvs platina. Kommer dock inte ihåg kostnaden, men vet att förlovningsringen var en hel del dyrare än vigselringen.

Lycka till med bröllop

• Miss Cee

Min vigselring har en liten diamant, nedsänkt i ringen.
    Förlovningsringen är slät.

• Hannaliten
    Mrs Moneybags skrev 2009-11-28 10:42:02 följande:
    I Sverige är det ju tradition att vigselringen är lite "finare" med stenar om man känner för det, i USA är det förlovningsringen som ska ha en stor sten - så stor som han har råd med!
    Ja, en tumregel är ju att förlovningsringen ska kosta 3 månadslöner...

Jag bor i USA och är gift med en amerikan. Han följde inte den regeln, men jag har en 1-carat diamant i min förlovningsring av platina. Vigselringen är slät i vitt guld.
  • julmusten

Jag har pa bada, en solitaire princess cut diamant pa forlovningsringen och sen 10 sma runda i ett vanligt band i vigselringen. De ar inte sa fenomenala enligt amerikanska matt matt, men i Sverige star de verkligen ut.

I vilket fall som helst sa ar diamanter kul sa om ni har rad och vill kor pa bling.

• julmusten

Hanna, har de flesta du kanner slata vigselringar?? For det har inte nan jag kanner. Inte nan amerikan i alla fall. Min vigselring ar valdigt modest for att vara amerikansk, och min forlovningsring, (ocksa 1 karat), tycker manga ar "cute".

• rasajj
    julmusten skrev 2009-11-30 03:22:20 följande:
    Hanna, har de flesta du kanner slata vigselringar?? For det har inte nan jag kanner. Inte nan amerikan i alla fall. Min vigselring ar valdigt modest for att vara amerikansk, och min forlovningsring, (ocksa 1 karat), tycker manga ar "cute".
    De flesta jag kanner har ett 'set' och da ar ju vigselringen knappt ens synbar jamfort med forlovningsringen.

Min ring var ett set dar diamanten satt pa forlovningsdelen, men ringen sag inte 'hel' ut forran den var ihopsatt med vigselringsdelen. Tyvarr ar den borta nu.. Sa jag ar for tillfallet ringlos..
  • Hannaliten
    julmusten skrev 2009-11-30 03:22:20 följande:
    Nej, det har du rätt i. Ingen amerikan har släta vigselringar. Många har ju set som har stenar i båda ringarna. Men, maken och jag ville ha släta ringar som matchade.
Svar på tråden sten på förlovningsringen eller vigselringen?