ploten skrev 2009-11-30 11:02:05 följande:
Min bm sa att jag skulle åka in när det var 10 min mellan värkarna, nu med andra barnet. Jag vaknade av den allra första värken kl 01.30 och 10 min senare kom nästa och ytterligare 10 min senare nästa. Ändå vill man ju liksom avvakta lite, men redan efter 1 timme kom värkarna med 3 minuters mellanrum. Som tur var var min man mer på hugget än jag, så han hade då redan ringt barnvakten och förlossningen. Vi kom in till förlossningen vid 03.30, vid 05 började krystvärkarna och kl 05.48 var hon ute. På efterkontrollen, när vi pratade om det snabba förloppet, fick jag nästan lite "skäll" av bm. "Jag SA ju att du skulle åka in när det var 10 min mellan!"
Haha...jag försökte övertyga min sambo om att vi nog kunde ta detlugnt in till förlossningen med första barnet när värkarna hade satt igång ordentligt. Han bara tittade på mig o såg till att vi åkte in ändå. Tur att man har någon som tänker litet mer klartänkt i vissa ögonblick!! :D Men jag kände mig så märkligt "lugn" i kroppen när värkarna väl kom igång. Kändes så lugnt, så lugnt det här med att ta sig in till förlossningen. Haha..
Jag tror att vi tar o åker in när värkarna varit regelbundna ett tag, helt enkelt, o kollar hur mycket jag har öppnat mig osv (sist gick de ju från tiominutersvärkar till enminutsvärkar så oerhört fort, så det är svårt att veta när man ska in...). O eventuellt stannar vi inne på sjukhuset tills det är klart denna gången. Sist var vi bara inne i typ 3 timmar innan dottern var ute, så vi har litet att ta igen :)