• alwilda

Röd eller grön SPÖKA nattlampa?

Ja, precis som rubriken antyder: ska vi köpa den röda eller gröna nattlampan SPÖKA på IKEA?

Den blå lampan verkar många tycka har ett för kallt, starkt "strålkastarsken" när jag har googlat runt lite, så den blir det nog inte. Den röda verkar en del tycka ha mysigast sken, men jag tycker att den gröna är så söt. Eller blir det ett "spöklikt" ljus av den gröna lampan? Ni som har små nattspöken hemma, berätta gärna vad ni tycker om er färg!

• Svar på tråden Röd eller grön SPÖKA nattlampa?
  • ElinOlsson

Dottern har den röda och sonen den blå. Bägge är jättefina. Tycker inte det blir spöklikt av den gröna. Vet inte om jag inbillar mig eller om den gröna lyser upp mer än den röda.

• bambigirl

Dottern har haft den röda och den är min favorit. Sonen har den blå, som lyser kallt och ngt starkt.

• alwilda
    ElinOlsson skrev 2009-11-28 13:29:35 följande:
    Dottern har den röda och sonen den blå. Bägge är jättefina. Tycker inte det blir spöklikt av den gröna. Vet inte om jag inbillar mig eller om den gröna lyser upp mer än den röda.
    Jag har läst om flera som tycker att den gröna och den blå verkar lysa starkare än den röda, så det kanske är så (eller så gör färgen på ljuset att det upplevs så?). Det var faktiskt lite det jag var ute efter, att se om fler hade upplevt det så ...

Alla verkar nöjda med den röda dock ...

Tack för era svar!

Kanske någon mer som har spöken hemma som har något råd ... ?
  • Tant Green

Vi har den gröna, jag tycker den lyser lite väl starkt så vi ställer den under ett bord för att det inte ska bli för ljust i rummet

• Bettiz

Vi har haft alla tre, i olika omgångar. Jag tycker helt klart att den röda har bäst sken! De andra två har vi lagt en tunn filt över.

• Thursday

Jag köpte den röda när jag blev trött på att tända sänglampan vid nattamning i början eftersom jag läste att just rött ljus är det bästa i nattlampor då det inte stör ögat så mycket. Det stämmer tror jag, vi hade en gammal klockradio med röda siffror och det var mycket lättare att se tiden på den än på den nya som har grönblått.

• Blå Flygare

Jag har den gröna, tycker inte att se ut som hulken.
    Dottern har den blå, och den är än värre. Kallt o skarpt.

• tusse74

Vi har den gröna och är nöjd med den, men vi har ju inget annat att jämföra med heller.

• Jerci

Vi har den gröna, vår son tycker inte om den. Jag får tända den efter att han somnat, just för att han ska se vart han går på natten. Men får kanske fundera på att köpa en annan lampa!

Svar på tråden Röd eller grön SPÖKA nattlampa?