• vindil

Tamponger som gick ut 2003?

Sambon hade ett paket ELLEN-tamponger som han fått nån gång, som gick ut 2003. Jag tog en sån ändå. Kan det vara skadligt? Har aldrig använt ELLEN förut...
    Han har även Compeed-plåster som gick ut 1993 :D Men det begriper jag inte - de funkar ju lika bra nu ändå?

• Svar på tråden Tamponger som gick ut 2003?
  • Stårschan

Är det bäst-före-datum på TAMPONGER? Varför? Jag hänger kvar, för jag blev nyfiken.

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • The Black Lady

Jag hade inte använbt det... det finns ju liksom en anledning till varför det finns ett bäst-före-datum....

• The Black Lady

Här är anledningen till VARFÖR ellen tamponger INTE ska användas efter bästföredatum...

Ellen är den enda tampongen i världen som kan hjälpa till att hålla pH-balans i underlivet. Det gör den med hjälp av nyttiga mjölksyrabakterier, som också finns naturligt i kroppen. Varje tampong innehåller så mycket som miljontals mjölksyrabakterier, men det är inget du märker. Ellen både ser ut och känns som vilken tampong som helst, och du använder den som vanligt när du har mens.

• vindil

The Black Lady skrev 2009-11-28 14:32:40 följande:

Här är anledningen till VARFÖR ellen tamponger INTE ska användas efter bästföredatum...Ellen är den enda tampongen i världen som kan hjälpa till att hålla pH-balans i underlivet. Det gör den med hjälp av nyttiga mjölksyrabakterier, som också finns naturligt i kroppen. Varje tampong innehåller så mycket som miljontals mjölksyrabakterier, men det är inget du märker. Ellen både ser ut och känns som vilken tampong som helst, och du använder den som vanligt när du har mens.
    OK, då var det lite som jag misstänkte. Men jag tror inte det är nån fara att jag har den i mig någon timme?
  • The Black Lady
    vindil skrev 2009-11-28 14:33:37 följande:
    The Black Lady skrev 2009-11-28 14:32:40 följande:
    OK, då var det lite som jag misstänkte. Men jag tror inte det är nån fara att jag har den i mig någon timme?
    Den är ju fasligt gammal...... så ha koll om du får ont eller illaluktande flytningar.... får du det så ska du kontakta en läkare...
  • vindil

The Black Lady skrev 2009-11-28 14:35:43 följande:

Den är ju fasligt gammal...... så ha koll om du får ont eller illaluktande flytningar.... får du det så ska du kontakta en läkare...
    Hm, kanske ska byta då. Men tänkte vänta tills den blivit "fylld", kan inte dra ut en torr...
Svar på tråden Tamponger som gick ut 2003?