• Anonym

Hur länge är man förstoppad efter förlossning?

Födde mitt första barn för snart 6 veckor sedan.
    Har fortfarande problem med magen och förstoppad.
    Vet att det är ett problem efter förlossningen, men ska det verkligen ta SÅ lång tid innan man får igång magen? Har magknip till och från och är förstoppad.
    Provat s.k bulkmedel på apoteket utan resultat, vilket bara gjorde att jag fick mer magvärk och illamående, samt fått använda laxermedel vid ngt tillfälle för jag måste gå på toaletten, men jag är lika förstoppad iaf.
    Så när eg. brukar magen bli normal igen och förstoppningen försvinna?

• Svar på tråden Hur länge är man förstoppad efter förlossning?
  • puss

men du har väl bajsat på 6 veckor?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss

kan rek promenader och kaffe, på bästa mammavis
    grattis förresten till lilla bebin.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Danitra

Äter du mycket fiber och dricker mycket vatten?

Har du provat att verkligen äta mycket linfrön? Typ någon halvdeciliter i frukostfilen?
    Jag hade aldrig några problem med magen efter förlossningen. Men åt jag precis så också.
  • Anonym

En läkare sa till mig efter första och andra förlossningen med sfinkter att man skulle typ äta skit mat typ choklad och annan onyytog mat så man blev lös i magen

• redneck girl

det har jag akdrig hört nått om.när man ammar brukar man ju också dricka mer...det är ju isf bra.

• Anonym

Visst har jag varit på toaletten, men det kommer knappt ingenting och jag tycker det gör mer ont och man får krysta mer än när man födde barn. Så att vara förstoppad nu är nästan värre. Och i och med att jag alltid haft lite mer el mindre problem med magen så är jag van vid att äta mkt fibrer, dricka vatten och linfön har jag på nästan allting.

• Danitra
    Anonym skrev 2009-11-28 15:31:55 följande:
    Visst har jag varit på toaletten, men det kommer knappt ingenting och jag tycker det gör mer ont och man får krysta mer än när man födde barn. Så att vara förstoppad nu är nästan värre. Och i och med att jag alltid haft lite mer el mindre problem med magen så är jag van vid att äta mkt fibrer, dricka vatten och linfön har jag på nästan allting.
    Ligger det på den nivån så tycker jag att du ska ta upp det med din BM.
Svar på tråden Hur länge är man förstoppad efter förlossning?