• Oups We Made A Baby

Bugaboo-styre glappar, expertråd sökes!

Jag har fått en beg. bugaboo cameleon som är fin på alla sätt och vis förutom vid en punkt.
    Nu har vi ju inte använt den "på riktigt" än men när vi provkört den hemma så har vi upptäckt ett glapp i styret. Står du helt still med vagnen så kan du liksom vicka styret upp och ned några cm. Det ska ju sitta fast, helt still, men detta gör inte det. Jag stör mig så fruktansvärt mycket på det och undrar om jag kan göra något åt det?

• Svar på tråden Bugaboo-styre glappar, expertråd sökes!
  • glasbubblan

Skruva åt skruven som du höjer och sänker styret med då...

• Vickan I

Men styret ska gå att vicka fram och tillbaka, en del av fjädringen!

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • glasbubblan

Ja i så fall är det en del av fjädringen.

(Tyckte precis att hon beskrev det problem som uppstår när man inte låst fast styret efter höjning och sänkning.. upp och ner liksom).

Vickan I skrev 2009-11-28 17:10:30 följande:

Men styret ska gå att vicka fram och tillbaka, en del av fjädringen!
  • Oups We Made A Baby

Men det är inte upp och ned i bemärkelsen höjden på styret. Utan om du håller på undersidan av styret eller översidan.. var det bättre beskrivning?

• Wagram

Nej, det ska inte sitta helt still, utan kunna rora sig lite upp och ner for en mjukare fard over gupp och ojamnheter.

• Vickan I
    Oups We Made A Baby skrev 2009-11-28 17:16:50 följande:
    Men det är inte upp och ned i bemärkelsen höjden på styret. Utan om du håller på undersidan av styret eller översidan.. var det bättre beskrivning?
    Jo jag förstår precis hur du menar, men det SKA gå att vicka på styret några cm. Det är som sagt en del av fjädringssystemet. Tyckte själv det var tokigt i början då jag haft en vagn med "fast" styre innan (så är ju typ alla andra vagnar) men man vänjer sig fort.
  • Oups We Made A Baby

För bugaboon som vi kollade på i affären, det styret satt fast, liksom rock hard. Medan då detta glappar bäst det vill... Graviditetshormonerna gör mig grymt irriterad över detta, haha.

• Vickan I
    Oups We Made A Baby skrev 2009-11-28 17:24:36 följande:
    För bugaboon som vi kollade på i affären, det styret satt fast, liksom rock hard. Medan då detta glappar bäst det vill... Graviditetshormonerna gör mig grymt irriterad över detta, haha.
    Låter jättekonstigt. För det ska röra sig. Ställ din fråga i buggatråden annars, så kommer du se att du får samma svar , alla har vi inte fel. Jag tycker själv att styret glappade mer på min beg bugga som jag hade än på den nya jag köpte (ja jag har 2 st, bugganörd jag vet, haha) så det kanske rör sig lite mer på en använd vagn, men som sagt röra sig ska det.
  • Wagram

I sa fall var det fel pa vagnen i affaren, for Bugaboos styren ska inte sitta stenhart fast, de ar konstruerade for att rora lite pa sig sa att stotarna skall tas upp av styret och inte av sjalva vagnen sa att bebisen skakas.

• glasbubblan

"Rock hard" låter inte som ett styre på en bugga... Det ska vicka lite, kännas lite löst både "uppåt/nedåt" och i sidled (vaggandet i sidled är f ö bra att söva barn med...)

Oups We Made A Baby skrev 2009-11-28 17:24:36 följande:

• sara1981

Har haft 3 olika buggor och på alla så har styret glappat så som du beskriver.
    Det ska vara så, en del av fjädringen som det skrevs här ovanför..

• Oups We Made A Baby

Okej, då kan jag konstatera att min bugaboo är helt körklar och mår bra, vickande styre som den har. Och att den i affären helt enkelt inte var inkörd än då kan jag skippa att kasta ut den genom fönstret som jag först tänkte

Svar på tråden Bugaboo-styre glappar, expertråd sökes!