• piggelinis

Julklapp som passar alla??? (I år ska det lottas ut...) :)

Vi inför ny tradition i år: alla köper en julklapp var för ca 100 kr och sedan lottar vi ut dem. Kul idé, men vad tusan ska jag köpa som passar mannen, svärmor, svärfar, svåger och svägerska???? Några tips?

• Svar på tråden Julklapp som passar alla??? (I år ska det lottas ut...) :)
  • glasbubblan

Pocketböcker och vin funkar alltid. (I alla fall om man vet att alla dricker - och kan hantera - alkohol.)

• Linalill

Vi gör samma sak =)
    typ teknikmagasinet brukar kunna ha roliga saker för under 100lappen. (typ vibrerande massagegrej köpte sambon förra året).
    handsnidade snappsglas i trä :P
    Någon lyxig choklad och lott. (fast det kanske är tråkigt).
    Idag så var det julhandel på stan då fanns det "vuxna" paket för 100 kr, har ingen aning om vad som är i, som vi tänkte ha med i utlottninen, pengarna gick till välgörenhet oxå och man fick en liten lapp som vi tänkte lägga med.
    Spel.
    Ljus.
    Ljusslinga.
    Ramar, upphägningsgrejjer.
    Roliga småsaker till köket.

kommer inte på något mer just nu =)

• Lillaliten

Kul!! Vi gör en liknande grej, men köper på en bokstav.
    Detta år är det E på 150 kr! Nå roliga förslag? =)
    Eller på D för 50 kr!
    Då de e till 2 olika ställen!! =)

Hoppas på nå kul ideer!!!

• lalasmama

jag ska ge bort ett "nyårskit" 2 glas, en liten champagneflaska (mousserande vin), 2 partyhattar & 2 party-tutor i en fin påse eller låda, ev kex & ost om pengarna räcker till det..

• Indiansommar
    Lillaliten skrev 2009-11-28 17:43:19 följande:
    Kul!! Vi gör en liknande grej, men köper på en bokstav. Detta år är det E på 150 kr! Nå roliga förslag? =) Eller på D för 50 kr! Då de e till 2 olika ställen!! =) Hoppas på nå kul ideer!!!
    Elljusstake eller något annat elektriskt! , entrecote (se till och slå in med kylklamp eller en frusen!)

Dammvippa, deoderanter (en dam och en herr), disktrasor med fina motiv finns på tex lagerhaus, dansbands cd!!

Till er andra som inte måste köpa något på en speciell bokstav!!
    Badlakan, biobiljetter, presentkort på cd skiva, spel, vin, fin choklad, lotter, glögg korg med glögg, mandel, russin och pepparkakor, ljus och ljusstake, bok, ljudbok, cd skiva, dvd film, lotter.
  • sassus

Kan tipsa om en disktrasa i lin som bara blir bättre och bättre för varje år. Finns på nätet för 89 kr. Sök på Växbo lin så hittar du. Ska själv ge sån i jul. Bättre disktrasa finns inte!

• Fröken Småland

Ett år köpte jag likadana julklappar till alla De fick varsin dispenser för Post-It lappar inkl sex eller åtta z-Post-It-block och alla blev väldigt glada och nöjda

• Fröken Småland

Äsch, nu såg jag att det skulle ligga runt 100-lappen och en sån dispenser kostar lite mer, men inte mer än 200:- i alla fall.

En annan idé (inför nästa jul kanske?) är att lotta redan innan jul så att alla vet vem de skall köpa till i förväg, men ingen vet vem de får sin klapp ifrån

• piggelinis

Oj, va mycket svar! :D Tack för tipsen! Nu ska jag nog kunna välja något. :)

• FruCasparsson

en billigare kikare, "överlevnadskniv/fickkniv", alkohol (whisky, vin, likör...), sällskapsspel, kniv till köket, grillbestick, rejäl ficklampa, elektrisk korkskruv, spikmatta (finns för 199 på Rusta!), "bakis-paket" med treo & cola & spyhink, glas, ljusstakar m. eller utan ljus, färdiga presentpaket med godis & småpyssel, dvd-filmer, prydnadsföremål (tex tomtar), filt/pläd, presentkort på matbutik/köpcentrum/däck byte,

Beror ju på vad man har för intressen/åldrar i familjen :) Detta är saker jag vet att min sambos familj har använt när de har haft sina 200kr-lotta-ut-julklappar.

• FruCasparsson
    Lillaliten skrev 2009-11-28 17:43:19 följande:
    Kul!! Vi gör en liknande grej, men köper på en bokstav. Detta år är det E på 150 kr! Nå roliga förslag? =) Eller på D för 50 kr! Då de e till 2 olika ställen!! =) Hoppas på nå kul ideer!!!
    Dubbeltriss, kostar exakt 50 kr och börjar på D :)
  • LovisaTilda

Vi ska också köpa nåt för en hundring och vi lottar parvis så vi ska köpa nåt som ska passa till 2=)
    Har funderat på ngn lampa, tror det finns billiga på clas ohlsson. Eller en ljusstake från Cult. Filt var en bra idé tycker jag om man hittar ngn för under hundra-lappen.
    Svårt det här......

• FruCasparsson
    LovisaTilda skrev 2009-12-02 22:04:01 följande:
    Vi ska också köpa nåt för en hundring och vi lottar parvis så vi ska köpa nåt som ska passa till 2=) Har funderat på ngn lampa, tror det finns billiga på clas ohlsson. Eller en ljusstake från Cult. Filt var en bra idé tycker jag om man hittar ngn för under hundra-lappen. Svårt det här......
    Brukar finnas mysiga fleecefiltar för ca hundralappen hos Hemtex har jag sett :)
    Annars finns ju de billigare varianterna på tex ÖoB, Rusta, Jysk för 25-50 kr, men de brukar inte vara lika mysiga.
  • MsLili

Presentkort, Biobiljett, Trisslott, Choklad, Vin, Fruktkorg

• LovisaTilda

Nu har jag köpt min 100-kronorsklapp! Det blev ett spel. Kommer inte ihåg vad det hette men man bygger ett torn av klossar och ska sen försöka få bort träklossar utan att riva tornet! kostade 99,90 på Eko:- Toppen tycker jag om jag får säga det själv. Innan jag hittade spelet hade jag tänkt köpa ett springform-set =)

Ha en bra helg allihopa!!!

Svar på tråden Julklapp som passar alla??? (I år ska det lottas ut...) :)