sluta nattamma barn som ber om tutte
jag är så kluven. älskar så närheten i att amma, och ammar därför fortfarande min son på 15 månader. ja, alltså, inte för min skull då utan det jag njuter av är ju att kunna ge honom den närhet han faktiskt ber om och vill ha. hans sätt att säga att han är trött och vill sova är just "tutte", och det är vid den han somnar fortfarande. nu är läget så att jag håller på att gå under av trötthet. ammar så ofta varje natt att jag inte är en helt närvarande mamma på dagen och känner därför att nattamningen måste få ett slut (dagamningen slutade vid 12 mån). MEN - hur vägrar jag min son något han ber mig om? och hur förklarar jag för honom. han är en liten kille med extremt stark vilja som inte ger sig i första taget, och eftersom jag är så kluven i beslutet vet jag inte om jag kan bestämma mig tillräckligt för att hålla mig till det. Jag önskar att jag kunde fortsätta amma på kvällen och morgonen men helt enkelt sluta mitt in natten - finns det någon som lyckats med detta eller är det bara att glömma?
någon som har BRA tip på hur man slutar nattamma utan hysterisk gråt och skrik, för det pallar jag inte...älskar min lilla plutt så jäkla mycket att jag bara inte kan med det (är ju inte den enda har jag förstått)