• Prins Solo

När sjönk magen på er omföderskor?

Som rubriken lyder, när sjönk magen på er omföderskor?

Jag är i 38+4 och den har ännu inte sjunkit ner. Bara väntar nu.

• Svar på tråden När sjönk magen på er omföderskor?
  • Metallica0406

Jag väntar mitt tredje barn och är i v37 (36+1)

Magen började sjunka ner för ungefär 1-2 veckor sedan och det är väldigt märkbart för min del. Det är nog första gången jag märkt att den sjunkit så mycke och med en så märkbar skillnad.

• Kakgumman

När bebbe vände sig med huvudet neråt, v 31, sjönk magen lite.

• JONSO

Hej!
    Detta är min tredje grav. BF 9/12. Magen har inte sjunkit ner ngt större ännu (h*n sitter i säte)
    Förra graviditeten sjönk magen ner lite sista vecka innan tjejen va ruckbar (mina barn har aldrig varit fixerade) Hon föddes 40+1.
    Första grav. var lik andra dock gick jag över...42+3

Jag tror att det är VÄLDIGT olika.

Lycka till!

• Licens To Kiss

Vecka 31+1 idag och jag har aldrig haft problem och andas den här graviditeten. Han ligger med huet ner sen vecka 24+nånting.

Vecka 32 (31+1) och 61 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • natasha

samma stund som barnet vart ute

• viseversa

Min mage sjönk aldrig. Varken med första barnet eller med andra. den såg lika hög och rund ut ända till slutet. hadde två helt normala lätta förlossningar.

• Nikita87

Under första graviditeten sjönk den runt vecka 37 men den här gången var det i vecka 33.Så skönt att kunna andas igen!

• henna70

Magen (fundusmåttet) hade planat ut hos BM i torsdags på kollen. Är beräknad på tisdag. Fram tills i torsdags har magen vuxit stadigt.

• henna70

Glömde säga : andra barnet, minns ej hur det var med första.

• Skogsrå

Min mage sjönk för några dagar sedan, i slutet av vecka 29. I första graviditeten var det i vecka 32, men denna bebis är större så den har väl mindre med plats.

• mammasus

Runt vecka 33 sjönk magen denna gången...

• Metallica0406
    natasha skrev 2009-11-29 10:24:10 följande:
    samma stund som barnet vart ute
    Oj jäklar, det har jag också varit med om haha!!
    Bra svar!!
  • Millan77

Jag e i V 35+5 idag o min mage sjönk nog för 3 veckor sen.
    Sen har min lill* redan börjat fixera sig.

Svar på tråden När sjönk magen på er omföderskor?