• Miranda89

När är man inte längre en ung föräldrer?

När anser ni att man inte längre är en "ung förälder"?? Är det när man kommit över 20 sträcket eller ännu senare?

Jag tycker nog kring 23, sen efter det räknar jag inte som "unga föräldrar".

Vad säger ni?

• Svar på tråden När är man inte längre en ung föräldrer?
  • lillekatt

23 räknar jag fortfarande som ung förälder. Innan 20 tycker jag man snarare är tonåring typ.

• Pretty Banana

Ofta när man pratar om "ungdomar" (t.ex. på nyheterna) så brukar man mena personer mellan 13-25. Och är man förälder och räknas som ungdom, så tycker jag även att man borde räknas som ung förälder. Så efter 25 är man inte längre en ung förälder, tycker jag.

• Monsterpannkaka

Förälder är ingen ålder för mig.. det är ansvar, och personlig mognad som gör skillnad på vuxna och ungdomar/barn(barnslig)..

Du slutar väl vara ung förälder när du är tillräckligt mogen för att anse dig som en förälder?

• Coursell

Jag tycker att ung förälder är när man är tonåring. Fick min första vid 21 och inte tyckte jag att jag var nån särskillt ung förälder inte!

• mama86

jag såg mig som ung när jag fick min första när jag var 19 men inte när jag fick min andra då var jag 22

• Legewiel

Eftersom man med ungdomar ofta räknar alla upp till 25 år (tex. vid ungdomsrabatter o. liknande) så tycker även jag att under 25 är man en ung förälder.

Svar på tråden När är man inte längre en ung föräldrer?