• MammanZ

Vilken förskola i Västerås City?

Hej
    Är det någon som har erfarenhet av någon av förskolorna i Västerås City, ex Källan eller Vasaparken, även kyrkbacken, rudbecksparken, kristinagatan och montissoriförskolan Beata är intressanta.
    Det är dags att ställa sig i kö, men kommunen ger inte ut mer information än adress och telefon :( Jag skulle vilja veta storlek på barngrupper, antal personal, speciell pedagogik och helt enkelt och ni och era barn har trivits

Tack på förhand

• Svar på tråden Vilken förskola i Västerås City?
  • lisis

Hej!
    Det finns andra sätt att få info än från kommunen! Många förskolor har bra hemsidor. Sök på google, hitta, eniro, reco, dagistoppen etc. Bra sökord är "förskola" och "västerås".

• lisis

Hej igen, ser att du inte har med Djäknebergets Förskola på listan. Tyvärr känner jag inte till kvalitén på några förskolor i City men bra att kolla alla som ni kan tänka er.

• MammanZ

Tack för tipset, finns dock inga recentionerpå dem som vi är mest intresserade av :( Hoppas att någon här vet något

• Mamma till tre kottar

www.vasterastidning.se/Default.aspx&ad=4080

Jag hittar inte enkätresultatet på Västerås webbsida - men det är ju en offentlig handling så det är ju bara att kontakta proAros och be om en kopia.

• Cizzie

Det bästa man kan göra är att ta en promenad och besöka de förskolor som ni är intresserade av. Kanske kan ni komma in direkt och titta annars kan ni ringa och boka en tid.

Det var inga problem när vi letade förskola. Men vi bor på Viksäng och har Lillängensförskola och har och haft kanon personal hela tiden. Nar vi skulle byta avdening så har jag kollat vilken som jag känner bäst för och sedan önskat detta och det har gått bra. Men alla personal har varit bra. Mycket samarbete mellan avdelningarna så alla vet nästan namnen på barnen fast de inte går på den avdelningen.

Det bästa med den förskolan är att de har en profil inom Teknik för barn 3-5 år som är unik i Västerås.

• lisis

Hörde att Rosenhill är jättebra. Men mycket svårt att få plats, man måste köa innan barnet föds, typ.

• LittelG

Vi har vår dotter på Rosenhill och det är fantastiskt, fantastiskt bra! Skulle inte kunna vara mer nöjd faktiskt och har bara lovord när det gäller den förskolan.

Rudbecksparken skulle jag inte rekommendera i första hand (brukar vara i parken när dagisbarnen är ute och vissa pedagoger är jättebra och engagerade medan andra inte är det alls.). Vasaparken ska vara bra också, men jag har inga detaljer att dela med mig av :)

• MammanZ

Tack alla för tipsen =) Det är så bra att höra vad föräldrarna tycker, inte bara vad personalen tycker =)

Svar på tråden Vilken förskola i Västerås City?