• Anonym

Hur tar man bort fula, äckliga födelsemärken i ansiktet?

Jag har flera stycken födelsemärken i ansiktet. De är inte jättestora, ca 5 mm i diameter, men jag är såååå less på dom. Dom är fula och äckliga o förstör mitt annars ganska söta ansikte.
    Vart ska jag vända mej för att få dom bortopererade? Och vad kostar det? Jag bor i Stockholm. Jag är inte orolig för att det är cancer i dom utan jag är bara fåfäng
    På vårdcentralen tar dom väl inte bort ofarliga födelsemärken. Man måste kanske vända sej till en skönhetsklinik.... Hjälp!!! Förslag!!!!

• Svar på tråden Hur tar man bort fula, äckliga födelsemärken i ansiktet?
  • Anonym (*pricken*)

Tänk på att det lätt blir ärr efter födelsemärken speciellt i ansiktet tror jag. Pest eller kolera?
    Vi sitter i samma båt du och jag by the way.

• Anonym

det blir lätt ärr och sedan så är det viktigt att tänka på tas dom bort så ska dom undersökas man kan aldrig veta till 100% om det är till exempel hudcancer utan att undersöka dom

• Anonym

Men ett ärr kan man ju i alla fall sminka över. Jag tycker att det är ganska kul med make up och är alltid noga med att läggaen bra bas med foundation och puder. Mina födelsemärken som är svarta och en del står ut, går inte att sminka bort.
    Har du accepterat dina märken??? Eller hur tänker du?

• Anonym (*pricken*)

Nej. jag tänker på dom varje dag. jag får nya hela tiden med. Har sagt till min sambo att jag vill gifta mig innan jag blir för ful. Men jag ska snart gå till vc och be dom kolla upp dom.
    Alla kan man förstås inte ta bort men dom största vill jag ta bort med.

• Anonym (Pr1ck3n)

Visst tar vårdcentralen bort födelsemärken. Men som *pricken* skrev blir det ärr efter att man tagit bort födelsemärken, och det ser sällan bättre ut. Speciellt inte om födelsemärket är såpass litet som du beskriver och inte visar tecken på cancer är det inte värt det.
    Även jag har två stycken ca 0,5cm i diameter stora födelsemärken i ansiktet. Jag har lärt mig att gilla de med åren. De är en del av mitt utseende, ett slags kännetecken som är speciellt.

• gbgumman

Jag vill också ta bort två st. Särskilt den på näsan. Det är ofta som folk frågar om jag har en vårta eller en finne där det är inte så kul. Den på kinden lider jag inte så mycket av men den är i vägen ibland och det har hänt att jag rivit till den i misstag för att den har varit i vägen. Tror inte det är så nyttigt.

• Cs mamma

Nu bor jag i Göteborg men jag tog sonika gulasidorna och ringde på plastikkirurger.

Jag har tagit bort en på ryggen som skulle undersökas för canser så den togs av hudläkare och då tar dom rätt djupt och det blev ett stort ärr.

I ansiktet tog jag bort 7 st vid ett tillfälle. Det var lokalbedövning och så skrapade han med skarpell. Som jag minns det så kunde man göra på annat sätt så man även slapp ev hårstå skulle återkomma (jag hade svarta rätt grova som häxstrån) men jag valde hellre att noppa stråt och minska risken för ärr då jag ärrar fult. Iaf så skrapade han och sen plåster på och då såg jag ut som ett monster som det blödde då och då första dagarna och hade stora lätt blodiga plåster över hela ansiktet men idag är jag supernöjd. Jag har fått ett par nya men funderar på att ta dom också. Iaf kostnad blev 2000kr och det var det värt istället för att låta en allmänläkare på något vc börja skära

• Anonym

Jag läser att det finns en del kliniker som tar bort skönhetsfläckar med laser, och då blir det knappt några ärr står det....
    Men jag tycker i vilket fall som helst att det är finare med ärr än med dessa svarta utåtstående prickar. Vad man tycker om sina prickar är ju individuellt, men jag kan inte identifiera mej med dom, de tillhör liksom inte mej och den jag är.
    Ni kanske tycker att jag är ytlig och fåfäng, och kanske är jag det...
    Jag undrar vad det kostar att få dom bortplockade? Nån som vet?

• Anonym

Angel Gbg skrev 2009-11-29 11:38:22 följande:

Nu bor jag i Göteborg men jag tog sonika gulasidorna och ringde på plastikkirurger.Jag har tagit bort en på ryggen som skulle undersökas för canser så den togs av hudläkare och då tar dom rätt djupt och det blev ett stort ärr.I ansiktet tog jag bort 7 st vid ett tillfälle. Det var lokalbedövning och så skrapade han med skarpell. Som jag minns det så kunde man göra på annat sätt så man även slapp ev hårstå skulle återkomma (jag hade svarta rätt grova som häxstrån) men jag valde hellre att noppa stråt och minska risken för ärr då jag ärrar fult. Iaf så skrapade han och sen plåster på och då såg jag ut som ett monster som det blödde då och då första dagarna och hade stora lätt blodiga plåster över hela ansiktet men idag är jag supernöjd. Jag har fått ett par nya men funderar på att ta dom också. Iaf kostnad blev 2000kr och det var det värt istället för att låta en allmänläkare på något vc börja skära
    Angel:
    Fick du betala 2000 kr/st eller 2000 för allihopa?
    Jag skulle nog också hellre vilja att en plastikkirurg tog bort dom än en allmänläkare på vc.
  • Cs mamma
    Anonym skrev 2009-11-29 11:43:52 följande:
    Angel Gbg skrev 2009-11-29 11:38:22 följande:
    Angel:Fick du betala 2000 kr/st eller 2000 för allihopa?Jag skulle nog också hellre vilja att en plastikkirurg tog bort dom än en allmänläkare på vc.
    Det var 2000kr för 15min och då skulle han ta så många han hann... sen visade det sig att det var en mycket hyvens man så han tog alla jag då hade fast det tog lite mer tid än jag betalat för.
  • Anonym

Ingen som har erfarenhet av laser???

• hmm09

jag tog bort 2 stycken födelsemärke ena under armen andra sitter mellan halsen och bröstet ,jag rekomnderar inte nu laser ,den under ärmen se ganska bra ut ,men inte det i halsen ,kommer förmodligen att bli ärr där ,men jag tog bort den pga att det gjorde ont i bland när jag hade halsband ,nu känns den som om den är uppsvullet och ser ut som glans i huden med rosa färg ,jag tror det skulle va bättreom jag tog bort den kirurgi ,jag va hos en läkare som sa det kommer att va ett ärr och den kan man också ta bort med kirurgi men men ,det av inte billigt att få bort de ändå blir det ärr.

• Anonym

Angel Gbg skrev 2009-11-29 11:48:44 följande:

Det var 2000kr för 15min och då skulle han ta så många han hann... sen visade det sig att det var en mycket hyvens man så han tog alla jag då hade fast det tog lite mer tid än jag betalat för.
    var i göteborg gick du??
  • After Forever

Undersök dom först för att kolla så de är "snälla". Sedan kan du ta bort med laser, det ska inte synas mycket efter har jag hört. Däremot ska du inte skära bort dom eller liknande för ärren blir stora och fula. Syns betydligt mer än ett födelsemärke. Har många själv i ansiktet men skulle inte få för mig att ta bort dom genom att skära bort dom med tanke på ärren. Skulle inte se klokt ut på mig.

Svar på tråden Hur tar man bort fula, äckliga födelsemärken i ansiktet?