• Anonym

Hennes familj åker till nudiststrand

Jag har en tjej i min klass som varje sommar åker till en nudiststrand i tyskland med sin familj. Hon är 23 år, hennes syster är 20.
    Det innebär att hon, hennes syster, hennes mamma och pappa går omkring nakna inför varandra.

Jag kan inte ens stå naken inför min mamma eller syster....och absolut inte min pappa. Vad tycker ni om sånt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-01 12:28
    Det verkar som att det är vanligt att se sin pappas "petter niclas". Jag har aldrig sett min pappas och jag vill inte se och han vill säkert inte att vi ska se...Har du sett din pappas? Ok, någon gång av misstag är en sak men jag menar ofta och inte av misstag.

• Svar på tråden Hennes familj åker till nudiststrand
  • Anatha

Att var och en får göra som de vill. Jag ser inget konstigt med nakenhet och är också uppväxt med att ha sett familj och släkt utan kläder. Vid sommarhuset bastar vi och badar utan kläder och innan vi hade dusch så var alla tvungna att tvätta sig i sjön om man ville vara ren. Det gör vi ofta fortfarande på sommaren.

De enda som är lite blyga är barnen som kommer in i tonåren men när de sen passerat 20 år så brukar badkläderna åka av när det är dax för bastu och kvällstvagning.

• Koloraturell

Tycker och tycker... Det är deras val! Om alla trivs men det så varför inte? De flesta nudistföräldrar brukar respektera att barnen kanske inte vill vara med på nakenstränder men i det här fallet så verkar ju barnen vara med på det hela. Och dessutom är de vuxna och kan fatta sina egna beslut.

Nakenhet är naturligt, tycker det är tragiskt när folk kastar sig över små bebisar på badstränder i en onaturlig skräck för pedofiler. Ja, barn kan råka illa ut men folks fördomar ser förbi de verkliga riskerna.

• Amie

Håller helt och hållet med föregående! Det är väl inget konstigt med det? Har sett min familj naken, är ju helt normalt att vara naken. Varför ska man springa omkring och tycka att den nakna kroppen är pinsam eller något som borde gömmas?

Min sambo å andra sidan är uppvuxen i en lite mer pryd familj där det inte alls är accepterat. Han tyckte det va jättejobbigt när jag tog med honom till ett nakenbad när vi va på semester i sommras men efteråt så älskade han det =).

• Clobberella

Helt ok om folk vill visa sig nakna för varandra. Själv visar jag mig ogärna naken för folk jag är släkt med, men andra går bra.
    Hur stor skillnad är det egentligen på att ha en minimal bikini eller inget alls? Tycker nästan att bikinin är mer utmanande faktiskt...

• kcynia

jag e själv en nakenfis!
    mamma brukar följa m medans grabbarna stannar hemma!!
    ibland följer någon väninna m men oftast nöjer dom sig m att vara toppless.
    d e väl ok d m..

• Anonym

Jag tycker du har en konstig uppfostran om ni inte kan vara nakna inför varandra i er egna familj!
    Har själv varit på nudiststrand och tyckte det var så naturligt och inte alls sexuellt på något sätt. Där fanns nakna i alla åldrar, dock har jag alldrig sett några som kommit i puberteten nakna på en sådan strand, kanske beror det på att man skäms lite just i den åldern?

• Amora Branca Sylvestre

Usch, hur kan de åka till Tyskland? Det hade jag aldrig kunna göra med min mamma, speciellt inte med min pappa.

• barnav1967

Amora Branca Sylvestre skrev 2009-11-30 09:48:17 följande:

Usch, hur kan de åka till Tyskland? Det hade jag aldrig kunna göra med min mamma, speciellt inte med min pappa.
    Varför inte pappa?
  • Toboas

Amora Branca Sylvestre skrev 2009-11-30 09:48:17 följande:

Hahaha, det var nog det roligaste inlägget jag läst på FL so far :D
  • Amora Branca Sylvestre
    barnav1967 skrev 2009-11-30 09:48:47 följande:
    Amora Branca Sylvestre skrev 2009-11-30 09:48:17 följande: Varför inte pappa?
    Tänk att se sin pappa strosa runt i Tyskland? Han kanske vill äta en bratwürst? (Hemska tanke)
Svar på tråden Hennes familj åker till nudiststrand