Ger ni julklappar till förskolepersonalen?
Mitt första barn och har ingen koll på sånt här.. Vad är brukligt? Vad ger ni som ger något? Argument för och ev emot?
Mitt första barn och har ingen koll på sånt här.. Vad är brukligt? Vad ger ni som ger något? Argument för och ev emot?
Vi ska ge, dom är helt underbara, men har inte bestämt vad än! Så svårt!
Jag gör inte. Det bruakr vara nån föräldrar som har insamling för dem som vill vara med. Fröknarna får ju ändå julklappa från sin chef så jag ser ingen anledning till att vi ska ge.
Ja det gör vi.
Oftast samlas det ihop till en julgrupp eller liknande, men ibland ger vi själva.
Då pysslar jag ngt eftersom det är min hobby.
Ett handgjort kort eller ljus+tändsticksask tex.
Jag undrar som du TS.. JAg vill gärna ge, men vill inte köra över nån eller göra nåt som inte "passar sig". Kanske får bli en liten blomma bara..
På Trollas dagis finns en insamling. Är med på denna OCH ger även från Trolla. Så otroligt mycket det ställer upp och så underbara de är så är det mitt sätt att säga tack. Jag är den bästa mamman för Trolla men de är, banne mig, väldigt bra stand in de timmar jag måste jobba.
En mamma till ett av barnen på avdelningen brukar samla in pengar till en julgåva till personalen.
vi ger alltid. vi tycker de är så bra på barnens dagis så vi vill gärna visa vår uppskattning. antingen gör vi något eget eller så är vi med på insamlingen.
I alla år jag haft barn i förskolan har någon förälder börjat en insamling. Vi har lagt cirka 20 kr var och någon köper blommor eller vad det kan vara från alla. Så även i år. Jätteskönt. Känns vettigt.
Vi köper alltid något till personalen, typ lite gott kaffe och te, något gott godis och några ljuslyktor eller liknande. JÄTTE uppskattat av personalen. Så som dom är med mina barn 5 dagar i veckan så känner jag att jag vill visa min uppskattning till dom. Brukar även skicka med en påse med bullar eller så hemifrån när vi bakat....
Jag gav ingenting till min dotters förra dagis då det var dåligt och vi intre trivdes. Men nu har vi bytt, och ska ge julklapp. Jag hade tänkt gå till en te/kaffehandel och köpa lite goda teer och lite kaffe, som de får dela på. Kanske någon finare choklad till det eller liknande.