• Leas

Nästa säng efter spjälsäng?

Hej!

Behöver lite tips ang. nästa säng efter spjälsängen. Vad är egentligen bäst, hur ska man tänka, en barnsäng eller en stor 90- säng på en gång?
    Hur många år kan de sova i en barnsäng, typ från ikea? Tittade på en där, kritter tror jag den hette??

Behöver lite tips : )

• Svar på tråden Nästa säng efter spjälsäng?
  • Baabylove

En växasäng kanske? =) Vet att min kusin hade det efter spjälsängen, han är 3,5 nu och har fortfarande den!

• Leas

Hr fungerar dem? Då byter man bara ut madrass när man drar ut den längre eller?

• Baabylove

Nej jag tror att madrassen är så pass lång så den passar tills sängen är utdragen till max. Sen när den är "mindre" så är madrassen lixom böjd på nåt sätt.

• Takid

Vi köpte en loftsäng på IKEA. Den är full storlek och vändbar. Den första tiden hade vi den som loftsäng och la en madrass under loftet, på golvet (Finns en ram på golvet som madrassen passar i). Var kanon för då kunde sonen inte ramla ner utan rullade ut på golvet bara. Dessutom sydde jag gardiner som man kan dra för och det tyckte han var toppenmysigt - blev som en liten koja. Nu har vi vänt på sängen så att det blir "vanlig höjd" på den och satt en sänghimmel med stjärnor över och detta tycker han också är kanon. Gardinerna har han också fortfarande. för det blir som en ram runt sängen. När han sen är runt 6 år kan man vända på den igen så att han kan sova uppe i loftsängen, med sänghimmel då också.

• Gates

Vi fick en barnsang av nagra kompisar, men eftersom madrassen var lika stor som i spjalsangen sa hade dottern nastan vaxt ur den redan nar hon fick den, sa vi gjorde oss av med den och flyttade henne till en 90-sang. Med sonen kopte vi en madrass och lade pa golvet tills han blev van (ett par manader) och sedan flyttade vi honom till en vanlig 90-sang med en san dar extra sanggavel. De fick sangarna i 2-arspresent bada tva.

Vi kopte en MALM fran IKEA, ingen direkt barnsang, men vi ar jattenojda med den. Klassisk ren stil, fina farger och lag samt bra pris. Vi har den svarta och far garna manga synliga fingeravtryck, sa tipsar om att kopa en ljusare farg..... Vi har matchat med IKEAs EXPEDIT bokhylla i samma farg, den med bara 2x4 rader. Om man lagger den pa tvaren sa att det blir en lag hylla sa ar den lagom barnvanlig for forvaring av bocker och leksaker.

• Agnes och Ville

Har samma funderingar vi också!

Vi funderar på att köpa typ en 105 säng och lägga på golvet. Då ramlar inte dottern så långt innan hon vant sig. Sen får även vi plats i sängen om det skulle behövas!

• Leas

åh, tack! Vad bra tips!!

Ska gå in på ikea och kika runt lite.

Svar på tråden Nästa säng efter spjälsäng?