• Anonym (Sökande)

Jag kanske vill bli muslim.

DETTA ÄR INGET PROBLEM, VILLE VA ANONYM OCH HITTA INGET LÄMPLIGT FORUM!

Jag är sedan 2 år tillbaka borglit gft med en muslimsk man.
    Vi har ett underbart förhållande och en son tillsamman.

Han är muslim, jag är troende (men vet inte riktigt vad jag tror på)
    På senare tid har jag börjat få ett intresse för islam, jag har börjat söka och funderar mer och mer på gud och allt runt omkring. Jag vill helt enkelt lära mig mer om relionen och vill veta om den passar mig.
    Men hur går jag tillväga?
    Visst kan min man en massa om islam, men vi talar engelska med varandra och det är alltid svårt att få med nyanserna när man inte talar sitt modersmål.

Finns det någon stans jag kan vända mig? Någon som vill hjälpa mig? Någon literatur jag kan läsa

PS. GÖR INTE DETTA TILL EN ANTI MUSLIM TRÅD. OCH BÖRJA INTE DRA IGÅNG DISSKUTIONER OM KVINNO FÖRTRYCK OCH SLÖJOR. DETTA ÄR MIN ÖNSKAN. NÅGOT JAG INTE ENS TAGIT UPP MED MIN MAN. JAG ÄR INTE FÖRTRYCKT!!!

Mvh
    sökande

• Svar på tråden Jag kanske vill bli muslim.
  • Anonym

Säkert finns det nån moské i staden där du bor, kanske en vällfungerande islamisk förening? Du får söka, ett som är säkert är att du kommer att bli välkomnad med öppna armar om du säger att du är intresserad av Islam. Muslimer blir väldigt glada när man intresserar sig för religonen.

• HeltOkej

Inboxa mig om du vill. Jag vet vart du kan kolla vidare!! Kramar

• Anonym (Sökande)

Tack, intressant artikel. jag känner igen mig

• Stinky

Känner du att du absolut måste tillhöra ett fack? Varför inte bara vara troende istället?

• Anonym

Hej
    Jag är också gift med en man troende muslim. Jag har fått adresser för att läsa om Islam men jag ska leta reda på dom. Annars googla bara på det så ska det ju kunna dyka upp en massa matnyttigt att läsa. Lycka till !

• Anonym (Sökande)
    Stinky skrev 2009-11-29 21:28:51 följande:
    Känner du att du absolut måste tillhöra ett fack? Varför inte bara vara troende istället?
  • Anonym (Sökande)
    Stinky skrev 2009-11-29 21:28:51 följande:
    Jag kan inte svara på vad det är, men jag känner en dragning och har valt att utforska vad det kan vara.
  • hadhouda

Gå in på islamguiden. Där kan du kontakta en imam telefoniskt. Det finns en bok som heter "koranens budskap" som ska vara super. Undrar du över ngt så får du gärna inboxa mig.

Svar på tråden Jag kanske vill bli muslim.