• Pusselbiten86

Mammor i Kristianstad med barn födda 07! * Del 13*

Mammor i Kristianstad med barn födda 07! *Del 13*

Noah 0605, Thias 0707, Syskon 091219 *LYCKLIG*
  • Svar på tråden Mammor i Kristianstad med barn födda 07! * Del 13*
  • Tjollabolla

Jag tänker inviga med lite gnäll... Är så trött på att ha konstant ont i fogarna och det är 2½ månad kvar.... Vad jag än gör så gör det ont! Sova, sitta, stå, ligga... det spelar liksom inte roll. Det finns inte mkt kvar jag kan göra. En del dagar kan jag ta mig upp på stan en liten stund om jag har TENSen på mig... Jag blir så fruktansvärt uttråkad här hemma så ibland måste jag göra ngt sådant. Men sen kan jag knappt röra mig på kvällen.

Det värsta av allt är att imorgon börjar Rikard jobbar i Helsingborg och kommer vara iväg mån-fre. Jag vet inte hur detta ska gå, jag kan ju för tusan knappt ta hand om mitt eget barn! En del dagar kan jag inte så upp laga mat bara för jag har så ont. Duscha/bada honom vet jag inte hur jag ska klara... Gå ut är ju bara att glömma... Kan inte sätta mig på golvet och leka. Jag har så jädrans dåligt samvete och tycker så fruktansvärt synd om Milo som har världens tråkigaste mamma och som kommer få bo vid TVn i stort sett.

Så nu har jag kräkt av mig lite...

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • x karin76

Tjolla: Fy låter jättejobbigt...! Det enda vi kan trösta dig med är att det ju går över ganska fort efter förlossningen.. så det är väl till att härda ut den här sista tiden och se "ljuset hägra i horisonten"....

Själv sitter jag hemma med en sjukling och en rastlös 7-månaders (fyller idag, hurra!). Vi var med föräldragruppen på Barbacka en stund, men Jack var jättegnällig och varm kände jag sen, åkte hem och javisst, 39,3 grader.....

Vi som tänkt vaccinera båda barnen i morgon, blir inget med det för Jacks del alltså. Blir Cleo i morgon och sen får vi se när storebror frisknar till. Nån som vet hur länge man bör vara feberfri innan det kan bli tal om vaccination? Och hur gör de med dagar/tider om man ska ta vaccinationen nästa vecka i stället?

• Celice

Tjolla

Uch stackare att du har så ont! Men bra att TENSen fungerar lite grann i allafall!
    Vi kommer gärna bort när du orkar så Liam & Milo får leka,
    -min kompis heter Milo som Liam alltid säger när folk frågar vad han gör på dagis.
    Och jag tror inte att lite Tv tar dö på honom, han gillar ju faktiskt det och på dagis så får han ju vara ute. Ha inte dåligt samvete!!

• ekarny

Tjolla: Gud vad jag lider och vet vad du går igenom. Kan inte ge några tips för det finns så lite och vila... Visst det går liksom inte med små barn alltid. .
    Det råd jag kan ge dig är att kolla om du har vänner, familj och bekanta som kan hjälpa dig. Handla åt dig, komma med matlådor, ta med Milo ut på nått kul.
    Det kommer att bli bättre så försök håll ut även om gränsen till galenskap är nära

• felixen

Tjolla: usch inget vidare, hade önskat att jag hade haft ngra bra råd att ge..... hoppas att tiden går i raket fart så att det blir dax för bebisen att komma ut!
    Har en förkyld Moa, skulle vaccinerat idag men vi hoppar det jag är dessutom skeptisk mot att ge de små vaccin väldigt svårt det där.....

• x karin76

Jag skulle ha vaccinerat Cleo idag men hon har lite rinnsnuva så jag hoppas den ger med sig tills på torsdag, så tar vi båda barnen tillsammans och Staffan följer med.

• x karin76

Jag skulle ha vaccinerat Cleo idag men hon har lite rinnsnuva så jag hoppas den ger med sig tills på torsdag, så tar vi båda barnen tillsammans och Staffan följer med.

• x karin76

Oj sorry för "hickan"..

• KaffeSandra

Tjolla: Fy, det låter fruktansvärt jobbigt.

Alice fick sin spruta idag, så nu hoppas jag bara på att det inte blir några jobbiga biverkningar..

Underbara lilla Alice 070926
Svar på tråden Mammor i Kristianstad med barn födda 07! * Del 13*