• MinNatalie

Har du varit i Gran Canaria?

Vi funderar på att resa till spanien (Gran Canaria) i mitten av december.
    Är det någon som varit där (under december)?
    Går det att sola (bli brun) och bada där nu? Priser på mat? Berätta gärna lite vad ni tyckte om er resa dit.
    Hur tror ni det är med svininfluensan där nu?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Har du varit i Gran Canaria?
  • Susiepie

Vart på Grand Canaria ska du?
    JAg har varit på olika ställen där! JAgh ar varit där under januari och då har vädret varit bra varmt och solit man blir brun om man solar hehe! :)

Maten är väl som hemma ungefär inte så billig alls!
    Men Jag kan berätta mero m du skriver vart du ska! :)

• MinNatalie
    Susiepie skrev 2009-11-30 12:30:10 följande:
    Vart på Grand Canaria ska du?JAg har varit på olika ställen där! JAgh ar varit där under januari och då har vädret varit bra varmt och solit man blir brun om man solar hehe! :)Maten är väl som hemma ungefär inte så billig alls!Men Jag kan berätta mero m du skriver vart du ska! :)
    Playa del sol tror jag det heter....har du varit där? :)
  • MinNatalie
    MinNatalie skrev 2009-11-30 16:09:25 följande:
    Playa del sol tror jag det heter....har du varit där? :)
    Nej förlåt, las palmas heter det tydligen :)
  • hotten

vi har brukat vara några veckor-månader på Gran canaria varje år, dottern är tom döpt där.
    under vintern är vädret väldigt ostadigt å det kan blåsa å vara mulet rätt ofta, även regn.. 2 ggr har jag vart där när det snöat tom.. Men nästan varje dag blir den en glimt av sol, och man blir lite brun även i målningt väder.. för bästa vädret skall du åka till poerto rico, som har betydligt fler soltimmar än tex las palmas.
    Kort kan man säga att det är som svensk sommar, det kan vara toppen fint å varmt i nån vecka men det kan oxå vara rätt uselt några veckor...

sen euron kom så har det blivit mycket dyrare, som hemma ca..

att bada i havet under dec-mars är inte många som väljer, hellst bör man ha uppvärmd pool! men det finns alltid nån som ändå är modig

ang svininfluensan så är det väll som här... å behöver du läkarvård så är den bättre än hemma, så det är de minsta du behöver oroa dig för! dock är det kanske inte att föredra att vara sjuk i annat land osv..

• Susiepie

Ja jag håller med åvanstående

Vi har varit i Puerto Rico ppå vinternsenast i januari och det var jätte fint väder varmt och gott :) Även varit där i Juli helt underbart väder, men vi har inte badat i havet rätt kallt...

• caxie

Jag kom hem från Gran Canaria för några veckor sen.. Vi hade kanon väder med runt 30 grader nästan hela veckan :). Varmt var det i havet oxå.. Har varit på GC under december oxå och då haft runt 22 grader och ganska ok väder..

• EJLM

Jag har varit på gran Canaria i december 3 eller 4 ggr i mitt liv (firat jul där 2 ggr).

Mitt råd är att bo så långt söderut på ön som möjligt. Helst puerto rico eller Mogan. Där är absolut solsäkrast och brukar hålla ca 25 grader och sol i dec. Om man bor i Las palmas eller på östra delen av ön så brukar det vara mulet då det ligger närmare bergen.

Priserna är som i sverige. Det är INTE billigt. Flygtiden är ju dock kort jämfört med till tex thailand. Om amn ska vara borta 2 veckor så gissar jag att det blir billigare att åka till Thailand trots att grundresan är dyrare för så pass dyrt är det att leva på Gran Canaria.
    Vad gälelr svininfluensan så gissar jag att det är ganska lika vart man än far i Europa. Det är bar sjukvård i spanien så det hade inte jag oroat mig för.

• Dragoneye

Ja på södra gran canaria är det allra solsäkrast. Var där nu senast i november och det va kanonväder hela tiden, varmt i vattnet också. Las palmas är betydligt blåsigare, alltså på norra sidan.

• Trulsa00

Vi var där i december för ett par år sen, det var jätte skönt väder, havet varmt, men inte poolen.... maten kostar som hemma.... men det var härligt ändå...

• Matillin

Hur är vädret i Bahia feliz ligger det tillräckligt söder ut?
    Vi planerar att boka 2 veckor där i slutet av februari.
    Vad tror ni om solchanserna där den tiden på året?

Någon som varit på bluevillage i Bahia feliz förresten eller kan rekommendera några bra barnvänliga hotel?

Svar på tråden Har du varit i Gran Canaria?