V.32 - ONT i magen, vad är detta?!??
Jag har haft som magknip sen i går morse. Hela magen spänner sig och det gör ONT! Det känns inte som förvärkar eller så, utan mer som knip - fast i hela magen.
Nån som vet vad det beror på?
Jag är i v. 32.
Jag har haft som magknip sen i går morse. Hela magen spänner sig och det gör ONT! Det känns inte som förvärkar eller så, utan mer som knip - fast i hela magen.
Nån som vet vad det beror på?
Jag är i v. 32.
sammandragningar. förvärkar behöver inte göra ont sa dem till mig på förlossningen. kommer det regelbundet?
Det sitter i hela tiden, sen igår morse- Känns mer som magsårsliknande
Hej,
har du haft besvär med magsyra (sura uppstötningar) innan eller under graviditeten? I så fall kan det mycket väl vara det. Jag fick tillbaka det för nån vecka sedan (är i v.33) när magen kommit så högt upp att den pressar mot magsäck och magmun. I min förra graviditet fick jag så galet ont av detta att jag blev inlagd på sjukhuset (trots att jag vid upprepade tillfällen försökte förklara att det berodde på magsyra och att jag bara behövde medicin). Det kan alltså göra väldigt ont och kännas som nåt utöver sura uppstötningar. Du kan ju testa med en losec och se om det känns bättre, funkar ganska bra för mig i alla fall.
Vart i magen gör det ont? långt upp eller långt ner?
Det gör ont vid magsäcken. Men har aldrig haft problem med magkatarr eller liknande förut, så jag kopplade inte direkt.. Men nu vet jag, jag provade med Omeprazol o novalucol igår och det blev MYCKET bättre
Nu ska man ju helst inte äta omeprazol under grav, så nu knaprar jag novalucol ist o ska hämta ut Andapsin imorn på Apoteket.
Under förra grav hade jag halsbränna o sura uppstötningar som gjorde ont längs med hela matstrupen, det liksom brände. Men det kändes inte alls så här! Men det kanske är vanligt att man får magkatarr under grav?!