• EEJ

6 mån och skriker rakt ut och är jätteglad, varför?

Min lilla tjej på 6 månader har precis börjat skrika rakt ut, jättegällt.... Hon är inte sur eller lessen utan ser mest glad ut.

Någon mer somhaft det så och kan säga om det är övergående eller måste jag skaffa hörselproppar? Hon skriker i en oktav som mina öron inte hört förut, det skär i öronen....

• Svar på tråden 6 mån och skriker rakt ut och är jätteglad, varför?
  • Lalalong

Jag kommer så väl ihåg när vi fick besök av kompisar till oss när Klara var nästan nyfödd. Deras tjej var då 6 mån och när jag hörde hennes skrik så blev jag väldigt förbryllad... Är hon arg?? Är hon ledsen? Men nej... hur glad som helst, men skrek så gäääällt!!!

När Klara sen blev ungefär 6 mån så gjorde hon precis likadant

De testar rösten bara! Kan inte säga exakt när det gick över, men hon höll väl på några veckor
  • mammasofie81

Mina 3 tjejer var likadana, det går över och börjar om när dom kommer in i tonåren, då börjar dom skrika igen ;), nejdå jag skojar, men det är övergående iaf så det är bara att hålla ut, men ett par hörselproppar kan du ju köpa hem, helst när vännerna kommer på besök :).

• Sissi86

Tror att din lilla tjej testar rösten =) Klart att hon blir glad över att hon kan låta såååå högt och mycket =) man får ju massa uppmärksamhet också =)
    Min son va likadan och fy fasen va han klunde skrika, och sen ett stort leende efteråt haha!
    Det försvinner =)

• SmåDunder

Min dotter är också 6 månader, det är mycket klara gallskriker med lycka i. Och det är mycket testande av olika tonarter dagligen här.

Ska vi träffa någon eller hitta på något tycker hon det är jättekul och då är det "gallskrik" rakt ut av lycka.

• Joje

Min son skrek också av lycka när han var i den åldern. När man var ute tittade folk jättekonstigt på mig och undrade säkert varför jag inte tröstade eller tog upp mitt arga/missnöjda barn

Som sagt, bebisar i den åldern har ju precis kommit på att dem har en röst och måste ju därför testa röstresurserna!!

• weravivvi

Var glad över att hon skriker rätt ut!!! Min lilla tös brukar roa sig själv med att låta ungefär som en zoombie, ett väldigt hest EEeeee EEEEeeee, är jag ute med henne så kollar folk väldigt snett på oss men vad ska man göra???? hon testar sin röst och kollar hur hon kan låta

• milli79

Vår son är bara 4,5mån och har hållit på så nån månad nu, hoppas han tröttnar på det ljudet snart.

• MsLili

Japp de är normalt...så höll min son på en period när han var runt 6-7 månader. Han va glad men samtidigt chockad av att höra sig själv skrika. Finns inget o göra så förhoppningsvis försvinner det :)

• CaCC

Så gör vår dotter ca 6månader och har gjort ett tag. Det är så himla sött när hon testar alla olika ljud.

• Kya
    weravivvi skrev 2009-11-30 10:10:28 följande:
    Var glad över att hon skriker rätt ut!!! Min lilla tös brukar roa sig själv med att låta ungefär som en zoombie, ett väldigt hest EEeeee EEEEeeee, är jag ute med henne så kollar folk väldigt snett på oss men vad ska man göra???? hon testar sin röst och kollar hur hon kan låta
    haha så söt. skulle du träffa på mig skulle jag nog inte låta bli att le om jag hörde den lilla zombien, hihi!
    det är värre med min pojke, han är inne i någon röst-testar-fas igen fastän han är ett år och nu går han omkring och låter som den äckliga tjejen i "the grudge". typ "öhhhhhh" usch jag ryser nästan bara jag tänker på det! blandat med höga skrik. gärna inne på någon affär för då har han märkt att mamma skäms
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • EEJ

Tack hörrni för alla era svar!!

Jag hoppas att hon tränat klart snart och kan använda sin röst i mer normalt samtalston...

• Kya
    EEJ skrev 2009-11-30 18:21:22 följande:
    Tack hörrni för alla era svar!!Jag hoppas att hon tränat klart snart och kan använda sin röst i mer normalt samtalston...
    hmm... räkna inte med det än på ett tag. det går hela tiden i perioder och de hittar rösten om och om igen. men man vänjer sig, hehe.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Spinnelin

Min dotter 5 mån låter som hon kvävs, som en spädgris om ni vet hur de kan låta =) , folk i telefon brukar förskräckt be mig kolla till lillan som ligger på filten och sprattlar förtjust!

• fan och hans moster

Gammal tråd men...

Vår son är nu lite över sju månader och har gallskrikit så i någon månad nu. Jag tror faktiskt min hörsel har blivit skadad pga det... Kan ju inte ha proppar påkonstant, det kan vara helt plötlisgt han börjar, när som helst och det gör verkligen ont i öronen. 

När borde det sluta? Flera månader så nu, ibland mer ibland mindre. _Han började dadda för en månad sen, trodde att skrikandet var lite över då men istället blir daddandet till skrik också. 

DadadaadAAAAAAAAA.

Svar på tråden 6 mån och skriker rakt ut och är jätteglad, varför?