• Alvi

Leksaksdator till barn, 3-4 år - vad rekommenderar ni?

Jag tänkte att vår dotter skulle få en sån där "barndator" i julklapp, har sett med typ Hello Kitty på och så, den typen...

Hon är 5,5 år, men utvecklingsförsenad och är väl kanske mer som en 3-åring, så jag vill ha en dator utan typ engelska och matteträning... finns det datorer med mer spel på och så? Kanske begreppsträning?

Alla tips är välkomna!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Leksaksdator till barn, 3-4 år - vad rekommenderar ni?
  • Underbara ungar

Vår son fick en Laugh top från Ficher-Price i julklapp för två år sen, han va då två år. Han leker med den förtfarande! Där är alfabet o lite annat smått o gott i den.

Annars har jag funderat på en sån som du har tittat på.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Lalalong

Detta är kanske inte alls ett svar du vill ha, men jag ger det ändå

Jag är ganska tveksam till de där datorerna. De är plastiga, och dyra, med tanke på vad man får för pengarna så att säga. Av de jag har sett så är det ganska dåliga spel, svårt att se på skärmen, jobbiga ljud o.s.v.

Jag hade hellre köpt en billig riktig dator (visst, dyrare än en sån där leksaksdator, men om man jämför med vad man får för pengarna) och sen köpt spel till det.
    Det finns ju t.ex. KalleKunskap, Lek&Lär och andra pedagogiska spel. Det finns från alla olika åldrar så det går säkert att hitta något bra till din dotter! Sen kan man ju med en dator utveckla det där sen genom att köpa andra spel till... det tar inte "slut" på samma sätt som en leksak.

Dessutom kommer så mycket annat med att ha en riktig dator. Att barnet tränar att använda tangentbord, hantera datormusen o.s.v. är ingen nackdel alls inför framtiden.

Det är vad jag tycker

Svar på tråden Leksaksdator till barn, 3-4 år - vad rekommenderar ni?