• vampyria2

vet du om att Barnens Planet på Heron City i Kungens Kurva lämnar barnen obevakade i minst 15 min, när du lämnar in dem för övervakning där?

Jag blev så arg i går när jag var på Barnens Planet på Heron City i Kungens Kurva. Vi har tidigare lämnat in barn för barnpassning där och trott att de har varit säkra och övervakade där.
    Nu har de ett tåg som går mellan två olika lekavdelningar som vi tog, på det satt det flera barn med de tröjor som de har när de blir passade där. Ingen satt med i vagnen och vi fick säga till barnene flera gånger att inte stå upp och att de inte skulle luta sig över räcket, ena höll på att ramla av.

När vi kommer till nästa ställe som är jätte stort så lämnas barnen av. De har en dörr som barnen inte kommer ut i, var flera som försökte men klarade inte av det.
    där fanns bland annat dena klätterstälning www.barnensplanet.se/html/spindeltornet.html  Där flera barn fastnade och gjorde sig illa.

Det fanns ett boll hav där de större barnene roade sig med att kasta bollar på de mindre. Det fanns en hoppborg där flera små barn gjorde sig illa och klämdes, det såg riktigt illa ut.

Vi var där i 15 min under den tiden så var det inte en enda vuxen inne och kollade till dem.
    När vi påpekade det för tjejen som körde tåget så sa hon att de kan inte ha koll hela tiden och att den som kör tåget är innen var femteminut och kollar att allt är bra. Som sagt vi var där i 15 min och det var inte nån av dem där inne.

Jag har ringt och sökt den som är ägare och hoppas den ringer upp snart. Jag tycker att det är helt otroligt att de kan få kalla det barnpassning och sen lämna barnen på det sättet, är det enns lagligt tro?

Nej hjälp mig om ni vet nått mer ställe jag kan vända mig till för att anmäla det här, känns inte som om att det räker med ägaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-30 10:56
    länk till deras hemsida

www.barnensplanet.se/index.html

• Svar på tråden vet du om att Barnens Planet på Heron City i Kungens Kurva lämnar barnen obevakade i minst 15 min, när du lämnar in dem för övervakning där?
  • vampyria2
    M C skrev 2009-11-30 10:57:02 följande:
    Vad sägs om polisen?
    JA visst är det så att det är nått man bör polisanmäla? Jag blir så larvig och funderar på om det är jag som är överbeskydande eller om andra tycker att det är fel {#lang_emotions_dreamer}
  • lurksmulan

Det låter ju helt vansinnigt, men polisen har ju inget med saken att göra.

Om inte ägaren reagerar så kan du kanske kontakta de som förvaltar Heron City och påtala att det är ett säkerhetsproblem och att det blir väldigt tråkig publicitet om något barn gör sig illa på deras område när det uppenbart handlar om bristande uppsikt.

Foot: A special device for finding furniture in the dark.
  • vampyria2
    lurksmulan skrev 2009-11-30 11:00:31 följande:
    Det låter ju helt vansinnigt, men polisen har ju inget med saken att göra. Om inte ägaren reagerar så kan du kanske kontakta de som förvaltar Heron City och påtala att det är ett säkerhetsproblem och att det blir väldigt tråkig publicitet om något barn gör sig illa på deras område när det uppenbart handlar om bristande uppsikt.
    Ja det låter som en bra väg att börja med. Jag var faktiskt helt chokad över hur det gick till. Okej om de hade sagt till att de lämnar barnen ensama på det sättet men det har de aldrig gjort när jag har lämnat mina äldre barn där.
    Jaf var så ledsen när jag skulle gå där i från efter som det var så många barn jag hade fåt tröstat under den korta tiden jag var där, kändes oansvarit att gå där i från men jag trodde att de som jobbade skulle ta tag i det när jag sa till.
  • lurksmulan
    vampyria2 skrev 2009-11-30 11:04:48 följande:
    Ja det låter som en bra väg att börja med. Jag var faktiskt helt chokad över hur det gick till. Okej om de hade sagt till att de lämnar barnen ensama på det sättet men det har de aldrig gjort när jag har lämnat mina äldre barn där.Jaf var så ledsen när jag skulle gå där i från efter som det var så många barn jag hade fåt tröstat under den korta tiden jag var där, kändes oansvarit att gå där i från men jag trodde att de som jobbade skulle ta tag i det när jag sa till.
    Nu vet vi iaf att vi inte kommer lämna vår son där!
    Foot: A special device for finding furniture in the dark.
  • vampyria2
    lurksmulan skrev 2009-11-30 15:11:10 följande:
    Nu vet vi iaf att vi inte kommer lämna vår son där!
    Nä det lär jag aldrig mer göra. Vad som var så sjukt var just att det var minst 50 meter till stället där det fanns personal och att dörrarna där man kunde komma ut var låsta så om nått hände så kunde de andra inte ens hämta hjälp {#lang_emotions_surprised}
  • Kajsan

Det känns ju inte som en chock direkt.
    Vi har vart på ett annat sånt "lekland" med barnpassning i ett köpcentrum en gång, och då var mormor med där inne hela tiden.
    En vuxen jobbade, och han satt och läste en tidning i en annan del av lokalen i en timme, inte en suck att han reste på sig och gick runt och kollade i de olika rummen.
    Samt att ingen koll gjordes när barnen blev hämtade, utan det var bara att gå in och plocka ett om man hade lust.
    Skulle ALDRIG lämna mitt barn på ett sånt ställe.

Svar på tråden vet du om att Barnens Planet på Heron City i Kungens Kurva lämnar barnen obevakade i minst 15 min, när du lämnar in dem för övervakning där?