• EMTP

Trådlösa telefoner som fungerar "internt"

Okej. Efter att ha googlat mig blå i ansiktet försöker jag här.

Vi har haft två trådlösa telefoner (Hyundai nånting - finns inte längre) som man har kunnat ringa mellan också. Alltså från den ena enheten till den andra, som en interntelefon. Nu är dessa trasiga och jag vill köpa nya så här i juletider, men jag hittar INGENTING!

Snälla, snälla någon. Vet ni några bra, billiga trådlösa telefoner som man kan ringa mellan?

• Svar på tråden Trådlösa telefoner som fungerar "internt"
  • Care69

Vi har Panasonic och de fungerar att ringa internt med.
    Köpte en trepack för inte alltför mycket pengar, kommer inte ihåg exakt.
    Smidigt när man har tre våningar...

• John D

Jag TROR, men är inte helt hundra, att i princip alla DECT telefoner har denna funktion. Jag har iaf aldrig stött på en DECT som inte klarar detta.

• John D

Uhm, kanske ska förtydliga att DECT inte är ett märke, det är en standard.
    Denna standard följs av typ alla tillverkare dom senaste 10 åren. :)

• EMTP

Hahaha! Jo, jag begrep det. Men de flesta telefoner jag hittar är/har GAP och inte DECT. Jag har dock iiingen aning om vad skillnaden mellan GAP och DECT är, annat än att jag alltså vill ha en DECT.

• John D
    EMTP skrev 2009-11-30 11:49:54 följande:
    Hahaha! Jo, jag begrep det. Men de flesta telefoner jag hittar är/har GAP och inte DECT. Jag har dock iiingen aning om vad skillnaden mellan GAP och DECT är, annat än att jag alltså vill ha en DECT.
    Hehe, GAP är en del av DECT standarden.
    Har du en GAP telefon så ska du kunna använda basenheten från en annan GAP telefon för att ringa.
    I princip kan man säga att GAP är ett språk som DECT telefoner använder när dom pratar med varann, så står det GAP på telefonerna kan du lugnt köpa dom.
  • EMTP

Aaaahaaa! Men dåså - då ska det ju inte vara några bekymmer alls! Men himmel så komplicerat det var. Tur att det finns folk som begriper sig på sådant och dessutom kan förklara det så att till och med min gravidhjärna förstår. Tack igen!

• Care69
    EMTP skrev 2009-11-30 11:41:54 följande:
    Excellent! Vet du VAR ni köpte dem?
    Onoff.
Svar på tråden Trådlösa telefoner som fungerar "internt"