kcynia skrev 2009-11-30 17:42:44 följande:
alltså har inte ens kollat in den där polska sidan!!jag är själv halv polska, född o uppväxt här förvisso..min erfarenhet är att polskorna vill va hemma(varför jobba)bättre att leva på existens min. o statliga bidrag..tror ej att ja känner nån polska som e helt "frisk"alltid något från ryggont, njurproblem,diabetes...... you name it!!oj oj oj va skit jag kommer att få nu från andra polacker!!men d e juh bara min åsikt!!skandinaverna e vana att arbeta för födan lika, vi vill mer, vill resa, barnen ska ha trygg uppväxt...,mina, dina ,våra pengar!!i polen värnar man mer om familjen, mamma, pappa,mormor, morfar alla ska må bra o bli omhändertagna av nära o inte främlingar!!
Undrar vem du känner i Polen som vill leva på statliga bidrag? Vilka statliga bidrag avser du då? Det är inte Sverige vi snackar om...
I Polen har du ett tidbegränsat bidrag sen får du klara dig bäst du vill på luft - tror knappast det är någon som frivilligt väljer det?
Polacker är inte vana att arbeta menar du då - är det därför de kommit hit i tiotal år och plockat lingon och blåbär för skitpengar - för att det är kul, och för att öva på att arbeta för födan?