Du måste logga in för att svara i en tråd.

• callimero

Suprefact injektioner, någon som testat detta?

Jag ska inför nästa ivf nedreglera med Suprefact-injektioner.

Har inte hört talas om dessa innan. Någon som använt sig av det?
    Hur länge tog du dessa?
    Eventuella biverkningar?

• Svar på tråden Suprefact injektioner, någon som testat detta?
  • Petunia2

Japp, jag har använt det när jag skulle nedregleras inför vårt 2:a IVF.
    Började på dag 21 och tog dem då morgon och kväll tills jag fått blödning, på dag 4 sänktes dosen så jag bara tog den på kvällen samtidigt som jag började med hormoninjektioner.
    Kan inte säga att jag hade så mkt biverkningar av dem faktiskt, möjligtvis var jag lite "ojämnare" i mitt humör ;)

• Petunia2

Vet inte ännu, fick ett 8 cellsembryo insatt 26/11 och har testdag på måndag. Så jag hoppas. hoppas, hoppas.....
    Fick ut fler ägg med denna långa metoden, fick 3 st med korta och 10 st med denna.

• Puff Mummy

Vår sista IVF-omgång blev jag inte nedreglerad av den vanliga sprayen. Fick då spruta Suprefact för nedreglering och då funkade det. Lite krånglig spruta men annars gick det bra.

Sen när jag väl började med att spruta (Puregon 300IE) fick jag "dämpa" med halva dosen Suprefact (istället för spray i en näsborre). Det ledde till att äggproduktionen inte kom igång direkt utan antagligen hämmades den av att Suprefacten var så stark, så då fick jag byta tillbaka till att spraya igen i en näsborre parallellt med Puregonet på en något högre dos (minns ej om det var 325 el 350IE). Då äntligen blev det några få ägg (är dessutom svårstimulerad). Men det gick bra ändå till slut och vi fick en liten dotter.

Minns inte att jag fick några biverkningar annat än att äggproduktionen inte kom igång inledningsvis. Kom dessvärre inte ihåg vilken dos Suprefact jag fick.

All lycka, hoppas att det funkar för dig! Vet du varför de kör just Suprefact istället för den vanliga sprayen (Synarela o Suprecur)?

• callimero

Puff Mummy, jag är också svårstimulerad så jag blir lite orolig när jag läser att din äggproduktion ej kom igång ordentligt. Även om det gick bra i slutändan!

Jag gjorde långa med Synarela vid första ivf/icsi men ägglossade i förtid vilket upptäcktes vid ÄP. Sen har jag gjort korta med en variant på nedreglering innan i form av p-piller. Den danska klinik jag nu ska försöka på tror dock att p-piller försämrar chanserna så de har föreslagit Suprefact. Gjorde helt kort en gång men fick få och ojämna blåsor.

Känns som att välja mellan pest och kolera med nedreglering eller ej!

Såg i mina journaler att jag hade en blåsa på 19 mm vid stimuleringsstart det där försöket, så jag kanske inte alls var nedreglerad.

• Puff Mummy

Jag fick ut 3 ägg den här gången och tidigare gånger hade jag fått ut 6, 5 resp 4 ägg (i den ordningen) så egentligen vet jag ju inte om det var Suprefacten som gjorde att det blev så pass få ägg. Det är väl egentligen bra att bli nedreglerad ordentligt - då börjar ju alla ägg på noll så att säga. Sen är det ju så att jag tror att det var egentligen inget problem med nedregleringen med Suprefact, det var när jag började med sprutor som Suprefacten var för stark som "dämpning" (vet inte vad det heter).

Vilket av försöken menar du att du hade en blåsa på stimuleringsstart?

• callimero

Svårt att veta, men bra gick det ju för er!

Det fanns en blåsa på 19 mm på första VUL precis vid start med långa men Synarela. Har fått veta nu att det ej ska finnas några större blåsor än 10 mm om man är ordentligt nedreglerad.

• Puff Mummy

Låter ju värdelöst att de inte hade koll på en så stor blåsa. Det måste ju ha varit den som drog vid den tidiga ÄL. Själv fick jag nu den sista gången (då när jag hade svårt att bli nedreglerad) punktera en cysta som var där och störde och den höll de på att mäta, för den kom igen efter punkteringen, men tydligen var den inte tillräckligt stor. I alla fall slapp jag för tidig ÄL.

Lycka till med Suprefacten, hoppas att det är grejen.

• callimero

Ja. Och den var på hela 25 mm 3 dagar före ÄP. Sedan fick jag vänta ett halvår över sommaren på nytt försök vilket grämer mig vid min ålder. Speciellt som de påpekat till tjatandets rand hur gammal jag är.

Svar på tråden Suprefact injektioner, någon som testat detta?