• Loween

HJÄLP tappar hår!!!

Min son blir 4 månader nu o sen ungefär en månad tillbaka så har jag börjat tappa MASSA hår! Kollade mig i spegeln nu o det ser ut som att det är en kal fläck vid vänstra tinningen. HJÄLP, jag kommer bli flintis . Är det nån som har varit med om det här och att håret har växt ut igen?...usch sitter o gråter..fy vad jobbigt det här är .

• Svar på tråden HJÄLP tappar hår!!!
  • Jesster

Typ alla som varit gravida är med om det
    När man blir gravid så tappar man plötsligt inte lika mycket hår oftast och efter förlossningen när hormnbalansen börjar stabilisera sig så börjar man tappa allt det man inte tappade under graviditeten. Helt normalt och otrevligt

Den som söker han finner - www.google.se
  • hhönan

Ja det är helt normalt!! Min son hade jättemycket hår när han föddes, nu har han tappat nästan allt. Han har dock kvar en rand i nacken så han ser ut som en liten munk :)
    Det växer ut igen!

• hhönan

Sorry läste inte ordentligt, trodde det var sonen som tappade hår

• Loween

jo men jag har fått en kal fläck???? Det kommer ju aldrig växa ut igen

• alex 09

Jag vet hur det känns, men det växer ut igen.

• Loween

alex 09 skrev 2009-11-30 13:53:53 följande:

Jag vet hur det känns, men det växer ut igen.
    Gör det verkligen det o när?? Kommer jag bli helt flint?
  • alex 09

Jag trodde oxå att jag skull bli helt flint, men det blev jag inte. Fick några kala fläckar. Det tog nån månad innan det började växa ut på mej igen.

• Loppan11

Ja att tappa hår efter förlossningen är helt normalt. Mitt håravfall kom också efter 4 månader. Nu har det börjat växa ut igen och jag har fläckar med stubb framför allt vid tinningarna. Om..du ser dig om bland nyblivna mammor kan du se att de flesta har stubb vid tinningarna;)

• Hagi

du är inte ensam....det går över och ja det kommer växa ut igen..jag fick jättestora flikar med barn nr 1..tyckte det var jättejobbigt..fick pannik flera gånger när bara håret rasade....med barn nr 2 nu så tappade jag inte lika mycket...han är nu 6 månader och det slutade för 1 månad sen...men jag fick lika mycke panik då...
    Så bli inte så rädd det kommer växa ut igen....
    JAg fick ha keps på mig där ett tag =)

Svar på tråden HJÄLP tappar hår!!!