• Mrs Winter

Viktigast med ett dignande julbord el..?

Vad tycker du är viktigast? Att ha så mycket mat på julbordet? Slita ut dig före jul för att allt skall vara tiptop? Värdesätter du  gemenskapen lika mycket?

• Svar på tråden Viktigast med ett dignande julbord el..?
  • Stårschan

Jag skulle vara glad om jag tilläts äta spaghetti och köttfärssås istället för det där hemska julbordet något år... Men annars tycker jag att det är ganska viktigt att man har slitit ut sig och stressat upp sig före jul, så att man verkligen känner att julefriden sänker sig över familjen på julafton. Mycket ljus ska det vara, och mycket dofter.

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Mrs Winter
    Stårschan skrev 2009-11-30 14:05:08 följande:
    Jag skulle vara glad om jag tilläts äta spaghetti och köttfärssås istället för det där hemska julbordet något år... Men annars tycker jag att det är ganska viktigt att man har slitit ut sig och stressat upp sig före jul, så att man verkligen känner att julefriden sänker sig över familjen på julafton. Mycket ljus ska det vara, och mycket dofter.
    Vem hindrar dig från att äta spagetti o köttfärssås på julafton? Jag kan känna julefrid utan att stressa

• Kazeer

Vårt julbord är, tack och lov, inte så dignande.

Till lunch äter vi sill (3-4 sorter) och ägg.

Till julmiddagen har vi skinka, tjockskurna revben, prinskorv, köttbullar, kålrotslåda och potatis.

Det räcker mer än väl.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Stårschan
    Mrs Winter skrev 2009-11-30 14:06:43 följande:
    Vem hindrar dig från att äta spagetti o köttfärssås på julafton? Jag kan känna julefrid utan att stressa
    Platsbrist. Alla utom jag älskar ju julmaten, och det är ju knappt så att den ryms... Så jag viker mig, och laddar inför nyårsmiddagen, som JAG tycker är årets gastronomiska höjdpunkt. Lite får man ju vika ner sig! Julaftonspromenaden kompromissar jag dock aldrig bort.
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • isisisis

Jag anstränger mig hellre för att maten ska bli perfekt,alla ska njuta av den goda maten och ha trevligt tillsammans.

Klapparna är mindre viktiga tycker jag!

Det är inte särskilt ansträngande tycker jag.Roligt att laga mat om det uppskattas

Svar på tråden Viktigast med ett dignande julbord el..?