• avocadomacka

Vad gör brevbäraren om posten inte får plats i brevlådan?

Vi har precis flyttat till en lägenhet som har massa små "postboxar" innanför porten. Dessa boxar är jättesmå, och jag brukar handla lite från tradera och så...

Vad gör brevbäraren om posten inte får plats/ALL post inte får plats?

Testar han igen dagen efter? Får man en avi?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Vad gör brevbäraren om posten inte får plats i brevlådan?
  • Stårschan

Lämnar en avi så att man själv får hämta ut brevet på närmaste postutlämningsställe.

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Frk Svår

Förhoppningsvis får du en avi dagen efter. Min brevbärare brukade hänga posten på dörren tills jag mailade posten och bad dem säga till honom. Inte så lämpligt att hänga påsar från H&M osv på dörren när vem som helst kan gå förbi. Så numera får jag en avi om det inte går genom inkastet.

• avocadomacka

Om det är många små brev som inte får plats då?

• johandra

Vi har nyckel så vi kan öppna boxarna lika mycket som ni kan. Om inte all post får plats så lämnar vi ett meddelande om att ni måste tömma er låda. Gör ni inte detta i rimlig tid så skriver vi av er post sen.

Större paket aviseras och får sen hämtas av er på närmaste service-ställe.

mvh brevbäraren

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
  • avocadomacka
    johandra skrev 2009-11-30 15:15:13 följande:
    Vi har nyckel så vi kan öppna boxarna lika mycket som ni kan. Om inte all post får plats så lämnar vi ett meddelande om att ni måste tömma er låda. Gör ni inte detta i rimlig tid så skriver vi av er post sen. Större paket aviseras och får sen hämtas av er på närmaste service-ställe. mvh brevbäraren
    Tack tack tack :)
Svar på tråden Vad gör brevbäraren om posten inte får plats i brevlådan?