• Pajsarn

Paketkalender - snabba tips på själva upphängningen tack

Paketen ligger klara men jag har ju inget att sätta fast dem på. Har för mig att jag sett färdiga klädnypor typ?! Någon som vet?

• Svar på tråden Paketkalender - snabba tips på själva upphängningen tack
  • Nataliesliv

Jag har sett på många olika ställen... Det finns så många varianter. De med små fickor man lägger paketen, de med nypor och de med ringar som man knyter fast paketet med paketsnöret. Och såklart mer avancerade med lådor och luckor...

Gud så irriterande, vet att jag sett flera de närmsta dagarna, men minns inte vart. Kanske Indiska, Lagerhaus, Rusta, ICA Maxi, (försöker komma på ställen jag vart på).

Men det går lätt att göra en egen med lite fantasi. En tygbit (ca 1x1m) som fästes på väggen, någon av upphängningsförslagen, lite tomtar och snöflingor och det är klart!

• MiaP

Eller en galge där du hänger upp paketen.

• Pajsarn
    vilkenfuling skrev 2009-11-30 15:12:50 följande:
    Jag har sett på många olika ställen... Det finns så många varianter. De med små fickor man lägger paketen, de med nypor och de med ringar som man knyter fast paketet med paketsnöret. Och såklart mer avancerade med lådor och luckor...Gud så irriterande, vet att jag sett flera de närmsta dagarna, men minns inte vart. Kanske Indiska, Lagerhaus, Rusta, ICA Maxi, (försöker komma på ställen jag vart på).Men det går lätt att göra en egen med lite fantasi. En tygbit (ca 1x1m) som fästes på väggen, någon av upphängningsförslagen, lite tomtar och snöflingor och det är klart!
    Ja precis! Har oxå sett på nätet men känner att jag är lite i sista minuten för en beställning, får åka förbi Maxi o kolla. Tack för tipsen
  • annmarie

Jag tog en bräda på 30 cm och klädde in den i julklappspapper sedan spikade jag i 24+2 spikar. De två spikarna använde jag till att knyta fast ett presentsnöre att hänga upp det i. Sedan satte jag på presentsnöre på paketen och hängde upp dem i spikarna. Lycka till.

• Pajsarn
    annmarie skrev 2009-11-30 16:00:50 följande:
    Jag tog en bräda på 30 cm och klädde in den i julklappspapper sedan spikade jag i 24+2 spikar. De två spikarna använde jag till att knyta fast ett presentsnöre att hänga upp det i. Sedan satte jag på presentsnöre på paketen och hängde upp dem i spikarna. Lycka till.
    Det var en bra idé, ska pysslas på ikväll! Tack
  • Nataliesliv
    Pajsarn skrev 2009-11-30 15:55:57 följande:
    Ja precis! Har oxå sett på nätet men känner att jag är lite i sista minuten för en beställning, får åka förbi Maxi o kolla. Tack för tipsen
    Det var förvisso inte på internet jag sett dem utan i olika affärer. Jag har sett flera jag vart sugna på att köpa, men då jag inte har några barn än har jag hejdat mig själv. Hoppas du hittar nånstans, annars var ju annmaries tips bra. Finns nog tusen möjligheter till olika varianter av den (eller den som jag försökte beskriva, med en "duk" som man sätter på väggen med ringar att fästa paketen i, de behöver ju inte vara i ordning, barnen gillar ju att leta, och så lite olika figurer/mönster. Min mormor gjorde en liknande till mig när jag var liten, fast med fickor. Den var dock väldigt välarbetad, och jag kan inte tänka mig att hon gjorde den på en kväll, men fin är den! Det är en tome med en släde, där några fickor är, en måne, moln, kaniner och allt vad det nu är, med alla siffror på fickorna, men ringar är ju lika bra, mindre jobb).
Svar på tråden Paketkalender - snabba tips på själva upphängningen tack