• Ogi

Tyg till åkpåse (bävernylon + fleece = för varmt?)

Jag tänkte sy en åkpåse till min bebis, men jag är lite osäker på det här med tyget... Jag tänkte köpa bävernylon att ha utanpå, så att det blir regntåligt och vindtätt. Inuti ville ja ha fleece, men nu säger min sambo att bebisen kommer bli alldeles för varm med fleece. Är det så? Vilka andra tyger kan man ha inuti? Som stoppning vill jag ha ett billigt täcke från IKEA. Det kanske räcker med bomullstyg inuti då?

Någon som har tips?

• Svar på tråden Tyg till åkpåse (bävernylon + fleece = för varmt?)
  • Stårschan

Åkpåsen är ju till för att hålla ungen varm. Om det blir FÖR varmt så öppnar man upp åkpåsen, eller lämnar den hemma och lägger en filt över barnet istället. Satsa du på att göra den så varm som möjligt.

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Weezy

De flesta åkpåsar som är för "vinteranvändning" är klädda med fleese foder innuti.
    Sen finns de , de som har någon slags fuskpäls oxå lika varna .. titta i butikerna runt omkring och se vad du kan hitta. Ambitiöst att sy själv men tror att det kan gå jämnt upp kostnadsmessigt och du sparar til...

• Ogi

Jag har kollat lite i butikerna och visst finns fleece i dem också, men sambon gillar inte dem heller just på grund av fleecet :) Allt tyg och tillbehör kostar 180 kronor (kollade idag hur mkt det skulle kosta), s det blir faktiskt betydligt billigare att sy själv. I alla fall jämfört med de åkpåsarna som jag sett...

Tack för era svar!!

Svar på tråden Tyg till åkpåse (bävernylon + fleece = för varmt?)