• fjärilita

kolik, hur länge??

När sluta era barn att ha kolik? Min är tre månader nu.. Hon är mycket bättre sedan en månad men har fortfarande ont i magen på nätterna. Ska det inte vara över snart!!! Jag är slutttt

• Svar på tråden kolik, hur länge??
  • Vickan I

För vår son höll det i sig i 4½ månad...sjukt jobbigt men kämpa på

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • fjärilita

japp, jag har uteslutit det mesta. Äter inga mejerier

• Zelmania

Grabben hade kolik i 6månader dom längsta månaderna i mitt liv. Ett dygn kändes som ett år.
    Inte mycke till tröst när man är där men de går över

• vittis

Mitt första barn hade kolik i ca 5 månader mitt andra hade det i ca 3 månader och har nu en son som har kolik och han är 2 månader, undra hur länge han ska hålla på?Men oftast håller det i sig i 3-4 månader, och den värsta tiden är när dom är 6-8 veckor.
    Jag har köpt en baby björnsele och det fungerar väldigt bra för då är han upprätt hela tiden plus att han får när kontakt hela tiden, sen när han har somnat kan jag bara losa han och lägga ner han i sängen.
    Jag pumpar ur och ger honom på flaska dr brown jätte bra mot kolik barn, rek jag starkt...

• babynow

Vi gick till en kiropraktor som är duktig på spädbarnskolik. Efter två behandlingar försvann allt:)

Inboxa mig om du vill ha numret till honom (Göteborg).

• lotuskotte

babynow: Nyfiken- vad gör en kiropraktor vid spädbarnskolik, alltså hur behandlar han?

• Tanis82
    babynow skrev 2009-11-30 22:18:09 följande:
    Vi gick till en kiropraktor som är duktig på spädbarnskolik. Efter två behandlingar försvann allt:) Inboxa mig om du vill ha numret till honom (Göteborg).
    Vill med veta då min dotter är 6 veckor och har har hållt på i 4 veckor nu!!
  • fjärilita

Jag har varit på akupunktur med min flicka! Hjälpte enormt. tidigare gick det inte ens att få ögonkontakt med henne och hon skrek all vaken tid...alltså inte bara 4 timmar utan HELA tiden.

• fjärilita

men alltså jag orkar inte mera!! Idag har hon skrikit o gnällt hela dagen trots att jag i princip inte äter något. Kan hon bli bättre om jag börjar med mjölkfritt ersättning istället. jag tror inte ens att min mjölk är särskilt nyttig när jag inte får i mig något.

• fjärilita

puffar lite här för att höra mer erfarenheter.

Svar på tråden kolik, hur länge??