• robsix

Hur skall jag få tillbaka min ex? Jag mår så otroligt dåligt.

Hej! Jag hoppas att jag kommer få massor av tips så jag kan gå vidare och verkligen försöka få tillbaka den tjej jag älskar mer än något annat.

Vi har varit tillsammans i 2 år och 3 månader, Det har varit en underbar tid. Hon betyder verkligen allt för mig, och jag är redo att offra allt som står i min väg för att jag skall få tillbaka henne. - Jag struntar i om det finns andra tjejer, Jag skiter i det fullständigt. Det finns bara en tjej jag älskar.

Jag har varit enligt mig själv och många andra varit en underbar pojkvän. Jag har ett stort hjärta, varje gång oavsett vad det har varit så har jag ställt upp för min "flickvän" i alla lägen, Varje gång hon har mått dåligt har jag tagit taxi hem till henne bara för att krama om henne och förklara hur mycket jag tycker om henne. I början utav vår relation var hon det bästa en kille kunde önska sig, Hon var omtänksam, söt, och helt underbar. Varje gång vi bråkade om saker som inte ens existerade så köpte jag blommor för att bevisa hur mycket jag verkligen älskar henne. (Jag är medveten utav att jag har varit en toffel, men det uppskattades enormt från hennes sida)

7 Februari 2007 - Jag är proffisionell dansare, Dansen har varit mitt liv enda tills den dagen jag såg henne på en danstävling. Vi gick på samma dansskola men hon var inte riktigt på samma nivå som jag var, Hon dansade inte heller samma dansstil, Hon dansade mer för "nöjetsskull" - Jag började givetvis flirta med henne på tävlingen och allt kändes rätt. Jag märkte att jag verkligen "lyste" upp i hennes ögon. Vi bytte MSN och Telefonnummer och vi pratade flera timmar om dagen och började förbereda våra framtidsplaner tillsammans. Min dröm var att få henne som flickvän eftersom allt kändes så rätt.

...Dagen efter - Vi träffades, kramades vi gick i stan och hade jätte kul. Jag bjöd henne på en fika och allt kändes så rätt. Jag såg i hennes ögon att jag verkligen betydde någonting. Vi var på G rätt länge innan vi bestämde oss för att ta det stora steget att bli tillsammans. Vi blev tillsammans 24 Juli 2007 - Vi hade det bästa förhållandet både i början och mitten utav vårt förhållande, Vi båda gjorde allt för varandra. Vi bestämde oss några månader senare att vi gemensamt skulle byta dansskola till en dansskola med större möjligheter för oss båda att utvecklas. Vi tränade och tränade, både hon och jag utvecklades enormt. Jag följde med henne på varje tävling och verkligen supporta henne till 100%. Allt var bra, Vi båda skrattade tillsammans, visade varandra mycket kärlek och verkligen brydde oss om varandra.

September 2009 - Någonting hände, Hon hade precis bytt skola för att få ännu större möjligheter att utvecklas med dansen (bättre tider m.m.) Även alla våra danskompisar går på denna skolan. - Jag märkte att vårt förhållande började bli allt torrare och torrare, Jag frågade gång på gång om det har hänt någonting. Men hon sa hela tiden "nej" - Jag tänkte inte mer på det. Dagarna gick och varje dag blev hon allt torrare och torrare, och helt iskall. Jag skickade sms och jag fick korta svar tillbaka, Jag åkte in och mötte henne i stan när vi hade bestämt gemensamt att vi skulle ses, Jag väntade i 3 timmar men hon dök aldrig upp eller hörde av sig. Jag skickade ett sms och skrev att jag var jätte ledsen och frågade vad som hände, Jag fick ett drygt sms tillbaka där hon skrev något i form med "Jag orkar inte mer, vi hade inte bestämt någonting. Jag orkar seriöst inte mer" - Jag blev ännu mer ledsen eftersom det var DÅ jag förstod att detta inte kommer hålla så länge till. Jag tog bilen och ringde henne när jag stod på parkeringen utanför dansskolan och sa till henne "Jag står utanför dansskolan kan du komma ner så jag får säga hej åtminstonde?" - Hon sa: "Nej är du dum i huvudet eller... blablabla" - Efter detta har alla våra gemensama danskompisar kollat snett på mig m.m....

Vårt förhållande gick upp och ner, Vi löste problemen och allt blev som vanligt igen. För cirka 3-4 veckor så var jag i danmark och dansade. Jag åkte hem tidigare än bestämt och skickade ett sms "Hej sötnos, jag är påväg hem nu. Jag saknar dig" - Hon skickade tillbaka och skrev "Du skojar?" - Jag bad henne ringa upp, hon ringde upp och var dryg som fan. Telefonsamtalet bröts och jag skickade ännu ett sms och skrev följande "När skall du ändra attityden?" Jag fick ett svar liknande "orkar inte höra det där längre, stänger av mobilen nu puss" - Jag blev förvirrad, jag började förstå ännu en gång att detta inte kommer hålla så länge till, Jag blev knäckt. Jag skrev ett facebook mail och skrev att jag älskar henne så otroligt mycket m.m..

Dagen efter skickade jag 2-3 sms som hon inte svarade på, Kvällen därpå så skrev vi på facebook och då skrev hon att hon inte orkar mer osv... Jag blev helt knäckt.... Vi bestämde oss för att träffas dagen efter, Vi sågs och allt kändes helt skumt... Och vårt förhållande blev helt okej ännu en gång... För cirka 2 veckor sedan så sa hon till mig "Jag vet inte vad jag känner längre" jag blev helt knäckt, Och jag försökte verkligen göra allt så hon verkligen skulle inse att hon älskar mig (Det vet jag att hon gör.) - Vi gick på jul på liseberg, Och det kändes bara som hon ville springa iväg. Jag bjöd på alltind och enligt mig så var det fantastiskt, På kvällen så sa hon "allt känns bara jobbigt, jag vet inte vad jag känner längre. Jag vet knappt vem jag är längre" - Jag började gråta och sa till henne att jag alltid kommer finnas här för henne. Jag köpte allt hon ville ha den veckan, Jag gjorde allting, Varje grej hon pekade på ordnade jag..... Dagarna innan så ringde hon mig, Skrev till på msn och sa att hon tycker om mig, och att jag är bäst m.m...

För en vecka sedan började det, Jag ville ge allt en ärlig chans så jag planerade en myshelg denna helg som varit men det blev ingenting med det. Hon loggade in på MSN, och började skriva. Jag spelade lite iskall eftersom jag inte visste hur hon kände m.m. Hon frågade vad det var med mig, och jag sa "Jag mår inte speciellt bra, jag vet ju inte ens vad du känner för mig." Jag fick ett svar liknande "men." och så började tjafset, hon skrev att hon älskar mig för mycket för att plåga oss båda i detta förhållandet vi är nu m.m... Jag ville få henne att inse allvaret vad hon verkligen är på väg att förlora så jag skrev en sista rad på msn "Skadan är redan skedd." Jag loggade ur, och tog bort henne på facebook. Jag hörde inte någonting ifrån henne förren dagen efter då hon skrev följande via sms "Du vill alltså bråka?" jag svarade inte, hon skrev ett till "mogen du är" Jag svarade inte. Jag hörde inte av mig förren Fredag och då skrev jag ett sms och bad henne komma in på MSN, Hon loggade in och var helt sjukt dryg - "Det kommer aldrig bli du och jag igen." - "Jag är inte kär i dig längre" - "Jag har känt mig tvingad att vara kär i dig" -. Jag frågade när hon kunde ses och prata, Eftersom om hon vill göra slut så skall hon göra det riktigt, inte via msn. - Hon svarade följande "Jag är upptagen tills nyår" Jag blev helt sjukt knäckt, jag började gråta. Jag försökte skriva vad jag känner m.m och hon blev sur och loggade ut, Hon skrev ett facebook mail dagen efter "Förlåt för att jag var elak igår, Jag ville bara försöka få dig att förstå. Vi ses på dansen på tisdag, ha det bra puss"

Samma dag som hon skickade detta meddelande, Alltså Lördag 28 November så gick hon på bio med sin tjej kompis. Kvällen därpå så skrev jag och frågade vilken film dem såg, Hon svarade "hej, 2012." - Hon skrev att hon inte vill ha kontakt med mig på ett tag och började dryga som tusan. Det var då jag insåg allvaret att det var slut, hon hade ändrat facebook status till singel. Och tagit bort alla bilder på oss på facebook......
    Igår så skrev hon på msn "Så hur skall vi lösa detta utan att bråka?" OCH "Jag vill inte bråka med dig ok" - Jag har ännu inte svarat,

Vad skall jag göra? Imorrn så ses vi, eftersom det är träning...... Vad skall jag göra? Det enda jag vill är att få tillbaka min gamla tjej som var så underbar som hon faktiskt var :'( - Hon har sagt till mig flera gånger att hon aldrig vill leva utan mig, och att jag verkligen betyder allt för henne. Och jag är medveten om att jag är hennes bästa vänn.

• Svar på tråden Hur skall jag få tillbaka min ex? Jag mår så otroligt dåligt.
  • fjollan

Hon verkar inte riktigt må så bra själv. Hon verkar inte alls veta vad hon vill eller känner.. Kanske hon börjat störa sig på saker hon gillade med dig förut (tex. att du gör och köper allt hon pekar på, nånting jag inte skulle klara av i längden. Men det är ju jag).
    De måste vara bäst om ni sätter er ner och pratar, antingen är ni tillsammans, gör slut eller tar en pause från varandra.
    Be henne berätta varför hon känner sig osäker på sina känslor och varför hon är så upp och ner. De kanske har hänt saker hon inte berättat för dig. Träffat en ny? jobbig med familjen, vänner?

Är de så att hon är osäker så kanske de är bäst att hålla lite låg profil, så hon får tänka och känna hur hon vill utan att hon ska känna sig tvingad för att du älskar henne. Det vet hon om.

• Bajs

Det är ju ganska uppenbart att ni inte är bra för varandra, ni bråkar alldeles för mycket om ingenting och dessutom verkar ni som par inte villiga att lösa problemen. Och när jag säger som par menar jag ni två tillsammans, för även om du är villig så verkar inte hon vara villig att lösa problemen.

Jag får dessutom en stark känsla av att hon är otrogen mot dig, framförallt när du var på hem tidigare än planerat och hon får "panik", men även när hon vägrar komma ut och hälsa på dig när du väntat på henne i 3 timmar! Ärligt talat vem fan beter sig så? Är hon 13-15 år gammal hade det här varit ett extremt ovanligt beteende men om hon nu dessutom är vuxen så är det inte acceptabelt.

Det som jag är mest förundrad över är varför du ens är intresserad av att få tillbaka henne? På det sätt du uttrycker dig i skrift framstår du som en vettig människa (vettigare än 99% av alla skribenter på fl iallafall) och borde därmed kunna se att ni inte har någon framtid tillsammans. Gör det rätta, ring och säg att det är slut och kapa all kontakt med henne. Om du ser henne vid danstävlingar och dylikt så kan du hälsa på henne men inte ha mer kontakt än så.

Svar på tråden Hur skall jag få tillbaka min ex? Jag mår så otroligt dåligt.