• Anonym (fattig)

Tips på billiga julklappar

Vi hade tyvärr några räkningar för mycket denna månad och står därför med ca 200 kr - 300 kr per person till julklappar (MAX). Har ni några bra tips till mamma/svärmor, pappa/svärfar och en storebror/svåger på 37 år??

• Svar på tråden Tips på billiga julklappar
  • Mama Africa

Spontant säger jag: Ingenting!
    (När ekonomin är skral tycker jag inte att man "måste" köpa klappar till vuxna)

• Mallory

Säger samma. Strunt i att köpa till vuxna , säg som det är! Sparar mycket ångest kanske?

• Anonym (Mycket)

Det är ju mycket pengar! Det är vad vi har haft råd att köpa till våra barn för. ge dig ut i affärerna och kolla. Rusta bl.a. hade ett fint spaset med oljor och grejer för 89:-. t.ex. till mamma och svärmor. Necessärer, tofflor-tidning/bok-choklad-ljus i ett set som ger en mysig stund. öksgrejer om det är ngn som bakar, t.ex silikonformar etc. Verktyg till den händige, någon bra film, presentkort.

• Anonym (jultomten)

Hej!

Själv ger vi inte till vuxna.

Men ge dom presentkort på bio, teater eller restaurang.

Det viktigaste är ju att få umgås, äta gott å få va tillsammans.

Är ju en tid efter julen, då man kan köpa saker till halva priset:)
    och framför allt ska man klara sig ekonomiskt hela januari...

Till er alla som läser detta, köp inte julklappar för mer än ni har råd till...

Ni blir inte mindre omtyckta för att ni inte ger för så mycket!!

• Pellerbom

En väl vald pocketbok och en chokladkaka visar att man önskar mottagaren en mysig lässtund!

• KossanMuu

Oj vad folk brukar ge dyra julklappar, 200 är gränsen vi har när vi köper i vanliga fall. I år har vi det dåligt ställt så har satt en gräns på 20 kr/pers. Vill gärna ge nåt litet iaf. Tycker jag har lyckats riktigt bra med att hitta personliga presenter trots det låga priset =) Några får dessutom hemmagjorda presenter som inte har kostat många kronor (känns dessutom extra roligt att ge bort).

• Anonym (håller med)

håller med ovanstående^^

vi har köpt till alla barnen i släkten

sen typ Paradis ask till svärmor/svärfar och min pappa
    löste till min mamma och hennes sambo

sen foton på sonen till resten så runt 30-40kr har vi lagt på de vuxna

sen har vi lagt MAX 200kr per barn (undantag vår son som får lite mer)

men när det är knapert så är det, bättre att köpa en liten sak än något dyrare de inte har användning för!

• Anonym (Mycket)

Har ni några barn?
    Vår son ska göra ljuslyktor i trolldeg och måla och ge bort till sin farmor och alla dom. Kan kännas "fattigt" men dom uppsakattar det verkligen och det är det enda som har gått hem och blivit använt faktiskt.

• KossanMuu

Och så ville du ha tips ju =) Vet inte om du är händig men virkade mössor upplever jag vara väldigt uppskattat iaf! Hemmagjort julgodis i nån fin plåtburk, kanske (för godisälskaren)? Eller en egengjord receptbok (för bakfantasten)? Tycker nästan det är lättare att ge bort personliga presenter när man begränsar summan eftersom man då måste tänka till lite extra. Är annars så lätt att bara gå och köpa ett parfymset eller liknande.

• Alicias

Bio biljetter, en ljudbok, en pocketbok, en tröja eller skjorta (tex H&M har ju överkomliga priser och snygga kläder), en fräsch hudlotion & duschcream, någon god choklad alt vin, kanske whiskey eller en skumpa till nyår, presentkort på tex åhléns, en dvd film

Allt detta går ju att hitta till ett lågt pris :)

Svar på tråden Tips på billiga julklappar