• mian75

Ändrat innehåll - mjölkprotein i Non-Stop

Vill bara göra er uppmärksamma på att Marabou tyvärr har ändrat innehållet i Non-Stop så att de numera innehåller mjölkprotein. För mer information se www.marabou.se/

Tidigare har det endast stått den klassiska "Kan innehålla spår av", vilket ju en del mjölkallergiker klarar (bl a vår son).

• Svar på tråden Ändrat innehåll - mjölkprotein i Non-Stop
  • Pallas Athena

Jag kontaktade dem med denna fråga, men svaret jag fick var att de absolut inte har tillsatt mer mjölk i chokladen, men däremot har bestämmelserna blivit striktare och de får inte längre kalla innehållet bara "spår av" eftersom det tydligen överstiger det tillåtna värdet för det. Alla barn som har tålt nonstop innan kan alltså med gott samvete fortsätta få dem då skillnaden är ingen alls förutom på förpackningen.

Men de som precis har introducerat mjölkfri kost i barnens liv ska kanske vara medvetna om detta.

• mian75

Tack Pallas Athena - det var ju en bra tanke att ta kontakt med dem - något jag inte orkade ta tag i mitt i köks-/vardagsrumsrenovering och julstök .

Då verkar det ju som att vår son kan fortsätta äta Nonstop. Vi har ju märkt att allergin är på väg att växa bort (han reagerar mindre och mindre på testprovokation varje år) men vi har ännu inte börjat introducera mjölk eller ägg medvetet.

Svar på tråden Ändrat innehåll - mjölkprotein i Non-Stop