• HumDis

Blöjtrosa

Kanske en dum fråga men i ett papper jag fick på BVC om barnsäkerhet så står det att man alltid skall ha en blöjtrosa över blöjan? Varför? Är det för att blöjan kan ramla av annars och vara farlig för barnet?

• Svar på tråden Blöjtrosa
  • Naimiez

Aldrig hört talas om......?!

• Bianka

Jag vet, jag reagerade också över just det i den listan! *skratt* BVC sa att den var förlegad, och nu när jag är "rutinerad" kan jag säga: skit i det! Kram!

• Dalagirl

så står det i våran bok vi fick ifrån bvc. men varför det vet jag inte men skulle bra järna vilja veta

• HumDis

hehe Jag och min man har slagit våra huvuden ihop och försökt lista ut vad som skulle kunna hända.. men eftersom vi knappt får av blöjorna så undrar vi hur sonen skulle lyckas..

• Lykiska

Haha, ja, man får vara bra dålig på att sätta på blöjor om det ska finnas risk för att de ska åka av...men det kanske var större risk för det när man själv var liten och man fick knyta fast dem med snibbar. Pappret kanske är från den tiden.

• Tumbling down

Men det har jag också funderat på! Är det för att det inte ska läcka på finsoffan eller vad? Konstigt att det står under hur man förhindrar olycksfall

• Michanna

Det är mer när barnen börjat komma upp i ålder som blöjorna lättare åker av. dvs om man inte har trosor eller body..
    Olyckor som hänt är bla att dessa fästen inte suttit som dom ska utan lätt gått sönder, barn kan svälja dom,

Min kille kunde lätt ta av sig vanliga liberoblöjor när han var 1 år.. Inte alltid skoj att gå upp på morgonen och upptäcka att han slitit av sig blöjan som var full med det ena och det andra...

Svar på tråden Blöjtrosa