• mulan

Vi som gjort många IVF försök. Vi som vägrar ge upp, del 4

Fortsättnings tråd för oss som kämpar så in i helsike för att lyckas!!

sth67 skrev följande i tråden del 2:

Denna låt med Sarah Dawn Finer lyssnar jag på när jag är deppig DET HJÄLPER!! Prova!

Dreaming, hopeing, for another try
    I’ve been looking, searching, deeper down inside
    And if I loose my way, I’ll find another road
    ‘Cause I can make a change on my own

I’m moving on and I’m gonna get stronger now
    And nothing will break me down
    I will not give in to doubt
    Those days are gone, I can be who I wanna be
    Start living my life for me
    I believe that finally I’m moving on

Something, somewhere, that I long to find
    I am learning, slowly, one day at a time
    That if I loose and fail, I’ll be fine

I’m moving on and I’m gonna get stronger now
    And nothing will break me down

(I can move it) To a brighter dawn
    (I can move it) Gotta take the fight
    (I can move it) I can make it right
    I can make it right

I’m moving on….
    Nothing will break me down

I can move it, I can move it

• Svar på tråden Vi som gjort många IVF försök. Vi som vägrar ge upp, del 4
  • mulan

Och vår lista där vi förhoppningvis nästa år alla får skriva oss som gravida

kara: 10 ICSI (7 ET med totalt 14 ägg; 0 FET); 37 år med diagnosen oförklarlig barnlöshet sedan 4 år tillbaka. När är det dags att ge upp och titta på andra alternativ??????

Sth67 : 4 st ivf ,+ 1 som jag ej kom till ET.+ 1 som avbröts på Cvl. 7 e försöket som skulle blivit Danmark v 28 avbröts pga av en blåsa. 8e försöket i slutet av sept i Danmark med hästdos 600 enh avbröts oxå! nu 9e försöket i november

Tjaldur: 1 st ivf (1 st ET + 1 st FET), ivf nr 2 - ÄP 13/3-09 - ET 15/3 - TD 2/4

Majbjörn: 2 st ivf + 4 st FET, inväntar FET nr 5 som blir 4/12 om ägget klarar upptiningen. Sista chansen på HS (via landstinget) för vår del *hjälp*

kramiis: 5 IVF (varav 3 gått till ET) ÄD 1 preliminärt ÄP/ET v40-41

Bums: 4 IVF (2 avbrutna, ett mf (MA) och ett minus). Paus i tre månader, fokus på akupunktur och örter. Nästa försök i maj på CvL. Står i kö till äggdonation på KS/Huddinge.

diggiloo: 3 IVF (3 ET+6 FET) Gravid på FET 6. TD 14/4

Fågelblå: 3 IVF (+ 5 FET).

xanni: 3 IVF (3 ET+1 FET). Har en blastis i frysen, men kör sista IVF:et (långa protokollet) först eftersom åldern tar ut sin rätt. Ruvar just nu på två ägg, testade positivt den 8/5.

Båsippa: 3 IVF som misslyckts. Det sista gav 3 embryon till frysen. Har nu gjort mitt första ET försök.

Mulan: 4 IVF/ICSI (2 minus, 1 MF o 1 avbrutet), 3 FET (2 minus, 1 MF). Operation av myom 3/12. FET i Juni 2010.

S1R1: 4 ICSI varav 1 ej ledde till ET. Inget i frysen. Sprutstart 3/9, korta metoden på CFC (f.d. Nordica i Köpenhamn), Menopur 225 iE

Celine: 5 ivf som misslyckats spraystart 13/4

Ayla_sthlm: 4 IVF varav 1 avbrutet- 1 graviditet men förlorade Adam i v29, plus 1 FET, IVF 5 ÄP ev v39.

msnorrland: 6 ivf, 5 ET samt 3 FET, totalt 14 ägg tillbaka satta, inget har fäst Har nu påbörjat vår 7:e och ev sista försök. Är 32 år och oförklarligt barnlös sedan 4 år.

Monocerus: 4 ICSI, 2 avbrutna stim, 1 Fet gav inget, 1 ICSI, Inget tillbaka pga överstimulering, FET NR 2 Till hösten AUG/SEP 1 9-celligt kvar i frysen.

Vitsippa75: 5 IVF (3 minus och 2 avbrutna). Till hösten blir det FET.

Jeskan: 2 IVF ( ICSI), 1 misslyckat FET 1 avbrutet FET. Fått tillbaka tipp topp embryon. Nytt ICSI i DEC/JAN

Vädur 78: 1 IVF+ 2 ICSI(en utan ET, två minus), har nu bytt klinik och IVF/ICSI 4 till hösten. Äp 3/9

Önska2: 3 IVF/ICSI (1:a försöket ingen ET) försök nr 4, ruvar på 2 st ägg, testdag den 12/11

Missne: 4 IVF 0 1 avbrutet IVF + 2 FET. Har ruvat på sammanlagt 9 embryon varav 5 varit av absolut högsta kvalitet. Sprutstart v46 och ÄP v48

• fågelblå

Tack Mulan!

sth, hoppas allt bra på vul. För du var väl på vul idag?

Här är åtminstone en som lovar stanna här i tråden. Är själv i behov av ert stöd och er uppmuntran. Mina känslor och tankar angående den här barnrumban varierar från minut till minut. Å ena sidan känner jag att det inte är ett realistiskt alternativ att försöka en enda gång till. Åtta misslyckanden är liksom bevis nog MEN å endra sidan, varför skulle jag ge upp?! Det här är min dröm och jag är INTE redo att ge upp än. Verkligen inte!

Tack för att ni finns!

• mulan
    fågelblå skrev 2009-11-30 21:08:10 följande:
    Tack Mulan!sth, hoppas allt bra på vul. För du var väl på vul idag?Här är åtminstone en som lovar stanna här i tråden. Är själv i behov av ert stöd och er uppmuntran. Mina känslor och tankar angående den här barnrumban varierar från minut till minut. Å ena sidan känner jag att det inte är ett realistiskt alternativ att försöka en enda gång till. Åtta misslyckanden är liksom bevis nog MEN å endra sidan, varför skulle jag ge upp?! Det här är min dröm och jag är INTE redo att ge upp än. Verkligen inte!Tack för att ni finns!
    Man vill inte ge upp. Träffade en IVF tjej innan idag. Hon hade nån kompis som gjorde 11 försök innan de fick sitt barn.

Kramar!!!
    Operation 3/12
  • princess35

Hej på er
    Jag gjorde min senaste IVF den 12 novmber. Efter en vecka grav test och testade det var ingen plus jag köpte en till prövade med morron kiss,kväll kiss,och kiss på em.
    Ingen plus.
    26 Nimvember skulle jag kolla HCG halten den visade 0,6 vilket som är lika med att jag inte gravid i allafall.
    Jag fortfarande inte fått min mens har ont i ryggen och mens symptom med brunna flyttningar.

Det är min adra IVF försök kan inte anna hurlessen och hur trist det är hemma hos oss nu.
    Vi börjat prata och planera nästa försök.
    Kan jag för vara med på era tråd.?

• fågelblå

Mulan, Nu känns plötsligt mina åtta försök inte så farligt längre...Precis såna solskenshistorier behövs här. Tack för den!

Kram

• fågelblå

princess, självklart får du vara med här. Välkommen! Ledsen att det inte blev ett plus. Men här får man vara hur ledsen man vill och förr eller senare finns här alltid nån som kan ge en ett tröstande ord eller två. Kramar

• mulan

Princess: Beklagar ditt minus . En IVF är jobbigare än man kan tro. De som inte själva gjort IVF förstår inte vad vi går igenom. Hoppas att ni lyckas bättre nästa gång. 3:e gången gilt . Kramar!!!

fågelblå skrev 2009-11-30 21:20:52 följande:
    Mulan, Nu känns plötsligt mina åtta försök inte så farligt längre...Precis såna solskenshistorier behövs här. Tack för den!Kram
    De brukar hjälpa lite att höra dessa historier. Men bara från dom som vet hur det är. Kramar!!!
    Operation 3/12
  • sth67

Uppdaterar lite och samtidigt meddelar att mitt första vul var ok, 2 blåsor en på 11mm i vänster(där har det varit dött i 1 år!) och en på 7mm i höger och en slemmhinna på 8 mm. Ska spruta en dag till för att ta orgalutran i morn så jag inte ägglossar..Nytt vul på torsdag.. Danmark ev i helgen eller i början av nästa v.Bävar för att boka flyg hotell med så kort varsel...känns stressande.
    Välkomen princess, ge inte upp det gör inte vi ;)
    kram till er andra..

okara: 10 ICSI (7 ET med totalt 14 ägg; 0 FET); 37 år med diagnosen oförklarlig barnlöshet sedan 4 år tillbaka. När är det dags att ge upp och titta på andra alternativ??????

Sth67 : 4 st ivf (icsi),+ 1 som jag ej kom till ET.+ 1 som avbröts på Cvl. 7 e försöket som skulle blivit Danmark v 28 avbröts pga av en blåsa. 8e försöket i slutet av sept i Danmark med hästdos 600 enh avbröts oxå! nu 9e försöket med förhoppningsvis ÄP 6-8 december!

Tjaldur: 1 st ivf (1 st ET + 1 st FET), ivf nr 2 - ÄP 13/3-09 - ET 15/3 - TD 2/4

Majbjörn: 2 st ivf + 4 st FET, inväntar FET nr 5 som blir 4/12 om ägget klarar upptiningen. Sista chansen på HS (via landstinget) för vår del *hjälp*

kramiis: 5 IVF (varav 3 gått till ET) ÄD 1 preliminärt ÄP/ET v40-41

Bums: 4 IVF (2 avbrutna, ett mf (MA) och ett minus). Paus i tre månader, fokus på akupunktur och örter. Nästa försök i maj på CvL. Står i kö till äggdonation på KS/Huddinge.

diggiloo: 3 IVF (3 ET+6 FET) Gravid på FET 6. TD 14/4

Fågelblå: 3 IVF (+ 5 FET).

xanni: 3 IVF (3 ET+1 FET). Har en blastis i frysen, men kör sista IVF:et (långa protokollet) först eftersom åldern tar ut sin rätt. Ruvar just nu på två ägg, testade positivt den 8/5.

Båsippa: 3 IVF som misslyckts. Det sista gav 3 embryon till frysen. Har nu gjort mitt första ET försök.

Mulan: 4 IVF/ICSI (2 minus, 1 MF o 1 avbrutet), 3 FET (2 minus, 1 MF). Operation av myom 3/12. FET i Juni 2010.

S1R1: 4 ICSI varav 1 ej ledde till ET. Inget i frysen. Sprutstart 3/9, korta metoden på CFC (f.d. Nordica i Köpenhamn), Menopur 225 iE

Celine: 5 ivf som misslyckats spraystart 13/4

Ayla_sthlm: 4 IVF varav 1 avbrutet- 1 graviditet men förlorade Adam i v29, plus 1 FET, IVF 5 ÄP ev v39.

msnorrland: 6 ivf, 5 ET samt 3 FET, totalt 14 ägg tillbaka satta, inget har fäst Har nu påbörjat vår 7:e och ev sista försök. Är 32 år och oförklarligt barnlös sedan 4 år.

Monocerus: 4 ICSI, 2 avbrutna stim, 1 Fet gav inget, 1 ICSI, Inget tillbaka pga överstimulering, FET NR 2 Till hösten AUG/SEP 1 9-celligt kvar i frysen.

Vitsippa75: 5 IVF (3 minus och 2 avbrutna). Till hösten blir det FET.

Jeskan: 2 IVF ( ICSI), 1 misslyckat FET 1 avbrutet FET. Fått tillbaka tipp topp embryon. Nytt ICSI i DEC/JAN

Vädur 78: 1 IVF+ 2 ICSI(en utan ET, två minus), har nu bytt klinik och IVF/ICSI 4 till hösten. Äp 3/9

Önska2: 3 IVF/ICSI (1:a försöket ingen ET) försök nr 4, ruvar på 2 st ägg, testdag den 12/11

Missne: 4 IVF 0 1 avbrutet IVF + 2 FET. Har ruvat på sammanlagt 9 embryon varav 5 varit av absolut högsta kvalitet. Sprutstart v46 och ÄP v48

• mulan

sth: Grattis !!!!!!!!! Nu måste det ju fungera. Det bara MÅSTE!!!! Kramar!!!

Operation 3/12
  • Majbjörn70

Mulan - Tack för ny tråd! Och tack för påminnelsen om att det faktiskt KAN funka efter så många försök. Det ger lite hopp.

sth - Ja, nu får vi följas åt igen. Vilka trevliga nyheter du kommer med så här efter första VUL. Stressa inte över flygbiljetten, det lööööser sig. Kram gumman

fågelblå - Tack! Ja, hmmm, egentligen är det lite blandade känslor faktiskt. Mest rädsla om jag ska vara helt ärlig. Men samtidigt skönt att få det ur världen. Det känns lite som en slags vändpunkt nu iomed att det är vårat sista "landstingsägg". Vi har inte riktigt bestämt fortsättningen än. Skönt och jobbigt på samma gång.
    Har läkaren hört av sig än?

princess - Hej och välkommen till oss. Vad tråkigt att ni inte fick plussa denna andra gång. Hoppas att det blir tredje gången gillt för er.

Svar på tråden Vi som gjort många IVF försök. Vi som vägrar ge upp, del 4