är jag en dålig mamma?
Bara undrar om jag är den enda som inte vet exakt hur många gånger min dotter kissar per dag. Jag bytar blöja ca 6-7 gånger per dag och så fort jag känner att det luktar kiss eller att jag känner att blöjan börjar fyllas på byter jag. Trodde alla gjorde så.....men.....vi fick åka in till akuten i fredags natt och då frågade sköterskan om dottern kissat, ja svarar jag men betydligt mindre mängd än vanligt (dvs blöjorna jag bytte var torrare än vanligt) då säger hon....."hur många gånger har hon kissat?" jag svarar igen att det vet jag inte men att jag bytt som vanligt och att det varit torrare. Då spänner människan ögonen i mig och frågar "men HUR många gånger har hon kissat" förvirrad svarar jag.....jag tror det var 6 gånger. Kände mig som en så dålig mamma just då. Sedan ifrågasatte hon att vi inte prövat att ge henne äpplejuice att dricka utan bara vatten och ersättning, vi vill inte vänja henne vi söta drycker så har därför aldrig låtit henne smaka något annat (Dottern är 7 1/2 månad föresten). Hon fyller då genast upp en flaska med äppeljuice och vill att vi ger dotter (kan tillägga att hon storgrät och vägrade dricka det, så det blev vatten istället)
Så är jag en dålig mamma som inte vet exakt när min dotter kissar och byter direkt? Hur ser man det liksom på dem? Kan tillägga att dottern aldrig är röd varken fram eller bak och det tolkar jag som att hon inte far illa av det i allafall.
Men är det någon som har stenkoll och hur gör ni i såfall????