Jag skäms... Måste låna pengar till sonens mat och blöjor...
För 1 ½ år separerade jag från min sons pappa och ekonomin sjönk i botten... Under vår tid tillsammans hade jag dragit på mig olika krediter (bl.a på IKEA och olika klädföretag) och så länge som vi bodde ihop så gick det bra. Vi hade ganska gott om pengar och krediterna betalades av snabbt.
Sen separerade vi som sagt och där stod jag, med krediter upp över öronen och lägsta föräldrapenning... Nu är jag student och har inte särskilt mycket pengar detta till trots.
Min son är nu 2 år och vi lever så snålt vi bara kan... Vårt hem är inget att skryta med, vi frossar inte i märkeskläder eller annat men ekonomin är körd i botten!
Jag tragglar med dessa jäkla krediter varenda månad, magen värker konstant eftersom jag vet att pengarna ryker i samma sekund dom kommit in...
Den här månaden blev jag tvungen att hämta ut nya glasögon (även dessa var billiga alternativ och tyvärr ett måste då synen försämrats drastiskt och jag har haft konstant huvudvärk) och nu har jag inte ett öre kvar!
Har handlat mat så det räcker i kanske 1 ½ vecka + blöjor som räcker kanske halva månaden... Sen tar det stopp. Fick låna pengar för att ha råd att betala min hyra och kommer behöva låna pengar för el & telefon... Dator, försäkringar och flera av krediterna har jag bara inte råd med.
Jag har 20 öre kvar på kontot, julen nalkas och jag vet inte hur jag ska ta mig ur det här träsket!
Funderar på att låta skiten gå till fogden men då sitter jag ju i klistret i många år framöver sen...
Hur klarar man detta? Jag är så stressad och ledsen över att ekonomin ser ut som den gör...