• bubbie

gammal kalles kaviar

Hej! Gravid i elfte v (påbörjad) och åt imorse Kalles kaviar till ägget. Tuben hade varit öppen i några månader och jag pluppade ur en sträng innan jag tog på ägget. Är nu hur orolig som helst över att ha skadat det lilla livet inom mig:(

• Svar på tråden gammal kalles kaviar
  • SandraD

absolut inte. Du kan äta kalles kaviar ny som gammal bara du gör det med måtta. Ät vad du vill, men du behöver ju tex inte sitta och kränga i dig 1 kg räkor tex.

So don't worrrryyy Beeeee happy

• bubbie
    SandraD skrev 2009-12-01 04:47:02 följande:
    absolut inte. Du kan äta kalles kaviar ny som gammal bara du gör det med måtta. Ät vad du vill, men du behöver ju tex inte sitta och kränga i dig 1 kg räkor tex.So don't worrrryyy Beeeee happy
    tack för stöttande ord:)
  • La Lola
    SandraD skrev 2009-12-01 04:47:02 följande:
    absolut inte. Du kan äta kalles kaviar ny som gammal bara du gör det med måtta. Ät vad du vill, men du behöver ju tex inte sitta och kränga i dig 1 kg räkor tex. So don't worrrryyy Beeeee happy
    Öh...varför skulle hon behöva begränsa sitt intag av kaviar o räkor? {#lang_emotions_undecided}
    Det kan Ts o alla andra gravida äta hur mycket de vill av.....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Stårschan
    La Lola skrev 2009-12-01 07:34:31 följande:
    Öh...varför skulle hon behöva begränsa sitt intag av kaviar o räkor? Det kan Ts o alla andra gravida äta hur mycket de vill av.....
    Tanken kanske var att man ska undvika alltför ensidig kost överlag under graviditeten? (Jag känner mig överseende idag...)
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • La Lola
    Stårschan skrev 2009-12-01 09:28:22 följande:
    Tanken kanske var att man ska undvika alltför ensidig kost överlag under graviditeten? (Jag känner mig överseende idag...)
    Ja vi får väl hoppas på att det var det som det menades....även om jag tvivlar.
  • SandraD

La Lola skrev 2009-12-01 07:34:31 följande:

Öh...varför skulle hon behöva begränsa sitt intag av kaviar o räkor? Det kan Ts o alla andra gravida äta hur mycket de vill av.....
    Jasså så det är bra att äta räkor/kaviar varje dag när man är gravid? Ööh???!! Nej
  • La Lola
    SandraD skrev 2009-12-01 16:19:50 följande:
    La Lola skrev 2009-12-01 07:34:31 följande: Jasså så det är bra att äta räkor/kaviar varje dag när man är gravid? Ööh???!! Nej
    öhhhh, ja!!!

Läs kostråden vettja!
    www.slv.se/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/
Svar på tråden gammal kalles kaviar