• Esthery

Vad har ni för erfarenhet av Minirin?

Vår son som är 6 år har precis fått Minirin utskrivet för att han är sängvätare. Han sover väldigt tungt på natten och kissar rejäla mängder varje natt. Vi har testat att ändra på hans toalettrutiner och ökade med två kisstillfällen per dag men detta fungerade inte alls så nu ska vi testa detta istället.

Men jag är nu nyfiken på hur det fungerat för era barn, bra, dåligt, biverkningar osv..

• Svar på tråden Vad har ni för erfarenhet av Minirin?
  • Busbellan

Enbart positiva erfarenheter
    Min dotter var drygt 6 år när hon fick minirin utskrivet, hon kissade innan dess ganska mycket i blöjan varje natt.
    Efter bara nån dag med minirin så var hon torr varje natt. Efter 2-3 mån kunde vi suta med minirin och hennes kropp hade kommit igång och producera hormonet av  sig själv och det har aldrig hänt en enda olycka sen dess
    Märkte inte av några biverkningar heller

Mamma till Nora, August och Ella
  • Esthery

Det låter ju helt fantastiskt. Snacka om solskenshistoria. Kan ju inte annat än att hålla tummarna för att det ska funka lika bra med vår grabb.

• Miew

Min son som precis blivit sju har ätit minirin i precis ett år nu. Det har gått från att kissas två gånger per natt i sängen till kanske en gång var tredje vecka. Visst kan det bli två/tre dagar i rad då, men det är sån skillnad från hur det var. Har bara positivt att säga om medicinen. Dock är den ju dyr, men det är det värt.

• Esthery

Jag har hört detta men har ingen aning om vad den faktiskt kostar. Har nämligen inte hämtat ut denna ännu, vad är kostnaden för en månad?

• Esthery

Har nu varit inne på apoteket och kollat priser men det finns ju många olika och jag vet faktiskt inte vilken variant han kommer att få. Blir väl en glad överraskning när man ska dit i eftermiddag och hämta ut det.

De frystorkade tabletterna var ju hutlöst dyra, är de dem han ska ta tror ni?
    Då snackar man ju om ca 500 i månaden. funkar det så är det säkert värt det men då kanske man borde testat larmet först trots allt. Han är såå svårväckt så vi var övertygade om att det skulle aldrig funka men man ska kanske aldrig säga aldrig :/

• Miew

Om man får 30 piller utskrivna kostade dom ca 290 kr, tror jag, sen nu har vi 10% och betalade 172 kr för hundra stycken. Så om man inte har högkostnad så hade vi betalat 1720 för hundra stycken. Räkna med mellan 8 och 10 kr per tablett i början.
    Min son var också en som sov så djupt att han inte vaknade av att sängen var blöt. Det märkte han inte förrns han vaknade. Men nu är det såå mycket bättre. Jätteskönt.

• Busbellan
    Esthery skrev 2009-12-01 11:31:24 följande:
    Har nu varit inne på apoteket och kollat priser men det finns ju många olika och jag vet faktiskt inte vilken variant han kommer att få. Blir väl en glad överraskning när man ska dit i eftermiddag och hämta ut det.De frystorkade tabletterna var ju hutlöst dyra, är de dem han ska ta tror ni? Då snackar man ju om ca 500 i månaden. funkar det så är det säkert värt det men då kanske man borde testat larmet först trots allt. Han är såå svårväckt så vi var övertygade om att det skulle aldrig funka men man ska kanske aldrig säga aldrig :/
    Det var de frystorkade tabletterna vi hade, de kostade ca 500 kr paketet och som tur var behövde min dotter bara en tablett per kväll, behövs det 2 tabletter varje kväll går det ju åt två paket på en månad. men du kommer upp i högkostnadsskyddet ganska fort, sen får du dom gratis
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Vad har ni för erfarenhet av Minirin?