• abbibabbi

varning för emmaljunga

Hej alla blivande mammor och pappor. Jag vill bara sända ut en liten varning om Emmaljunga. Min son föddes i mitten av juli och hittills har följande hänt med min vagn: 2 hjul var skeva (fick inga nya utan återförsäljaren fick försöka rikta dom så gott det gick), handtagets teleskopanordning har gått sönder 2 gånger (tar en evighet att få lagat), insektsnätets fästanordning gick sönder efter en vecka, vagnén drar snett (kraftigt) pga att hela chassit är snett (jämförde med att annat ex i butiken och det chassit var ännu snedare).
    Jag vet att det låter som om jag fått ett riktigt måndagsexemplar men enligt butikspersonalen är Emmaljunga av väldigt dålig kvalitet och därför har Emmaljunga garderat sig med en mycket kort garantitid (6 mån) och det är inte ens alltid de följer sin egen garanti!! Jag är så BESVIKEN över min dyra och trasiga vagn...

• Svar på tråden varning för emmaljunga
  • AuroraBorealis

Tack för det rådet! Har hört fler som inte är nöjda med sina Emmljunga-vagnar så vi väljer nog något annat märke!!

• mysiss

Ja vad ska man säga, skit trist.

• Lola Jämtland

O jag har haft 2 st Emmaljunga o har aldrig haft ett fel på dem.....

• Carro1

Usch, nu blir jag nervös.
    Har införskaffat mig en Emmaljunga och har ju inte haft tillfälle att testa den på riktigt än!!

• guldplutt

Har också beställt en Emmalunga... Men vi vet såpass många som haft den och varit nöjda, så jag tänker nog inte oroa mig på förhand.

• discodivan

även att de säger 6 mån, så har du 2 års reklamationsrätt mot fabriksfel enligt konsumentlagen

• Röd ros

Tråkigt.

Jag har vänner som haft e.lj. och de har varit supernöjda, så vi köpte en vi oxå.

• somelle

Jag känner flera som har Emmaljunga och det har inte varit nåra problem med dem. Vet däremot de som haft problem med andra märke. Tror det kan kvitta vilken vagn man har. Problem uppstår hos alla tillverkare. Har själv beställt en Emmaljunga och är inte ett dugg orolig att den ska vara sämre än någon annan.

• LadyMarmalade

hmmm...trist för er...men det är nog måndagsex

hade brio till de stora...combin höll för tre barn trots ovarsam hantering...
    brio syskonvagnen tålde tom att användas som soffa åt oss vuxna när vi hade picknick

Emmaljunga combi till mina minsta...är inne på fjärde barnet nu och inte ett enda problem
    Har passerat fyra syskonvagnar och har nu en mkt älskad sliten emmaljunga som går i alla väder och med hur mkt packning som helst

barnen är för stora för att få åka i den så den används till det mesta....och den kommer från svärmor som har haft den i typ tio år till dagbarnen

Svar på tråden varning för emmaljunga